Raise Reach förbereder Power & Tower Holding AB (publ) för marknadsnotering

Raise Reach™ går in och förbereder Power & Tower Holding AB (publ) för en marknadsnotering med tillhörande spridningsemission. Det är ett intressant amerikanskt - svenskt bolag med huvudfokus på fiberinstallation och det med horisontal borrning. Bolaget har redan tekniken klar i USA men vill alltså implementera den i Sverige och Europa.

Spridningsemission (pre-IPO) startade den 25/8 i syfte att sprida ägandet inför marknadsnotering under hösten 2017. Emissionen genomförs utan företräde för befintliga aktieägare och är begränsad till 1 500 000 aktier.

För mer information om nyemissionen hänvisas till bolagets hemsida där fullständigt investeringsmemorandum finns presenterat. Power & Tower har anlitat emissionsinstitutet Eminova för emissionshanteringen.