Sprinkle Media inleder ett samarbete med Facebook-gruppen Aktiefenomen

Sprinkle Media bygger upp tre kraftfulla kommunikationskanaler genom den nyligen annonserade satsningen på Sprinkle TV och Sprinkle Radio, tillsammans med det redan etablerade Aktiebladet.se. Detta ligger i Sprinkle´s affärsidé om att skapa kundvärde genom att samordna olika verksamhetsgrenar, som sammanfattas genom hashtagen #createcrossvalues.

Sprinkle Media meddelar idag att man inlett ett samarbete med Facebook-gruppen Aktiefenomen. Den snabbt växande Facebook-gruppen har funnits i knappt 1,5 år men har redan över 12 000 medlemmar. Sociala medier är ett snabbt växande område och samarbetet med Aktiefenomen ligger mycket väl i linje med Sprinkle Medias ambition att skapa en stark så kallad crossmedia-funktion.

- Ett samarbete mellan Aktiefenomen och Aktiebladet gynnar båda parters medlemmar. Aktiefenomen och dess medlemmar får ett bättre journalistiskt utbyte och en opartisk relation till aktier. Dessutom får Aktiebladet en bra och stark plattform i syfte att nå ut till fler människor. Detta gör att samarbetet gynnar båda parter lika mycket, säger Niklas Johansson, grundare och administratör av Facebook-gruppen Aktiefenomen.

- Vi ser en växande trend i att allt fler människor vill ta del av kvalitativa nyheter i ett decentraliserat och digitalt informationsflöde. Detta gör att Sprinkle nu gör en mediasatsning med målet att närma sig de etablerade mediekanalerna. Detta genom att utveckla Sprinkle Media i vilket samarbetet med Aktiefenomen blir en viktig del. Ett samarbete som vi är mycket stolta över, säger Oliver Donovan, CEO Sprinkle AB.