Ramirent etablerar sig i nya lokaler i Brunna, Kungsängen

Ramirent etablerar sig i nya lokaler i Brunna, Kungsängen

Maskinuthyrningsföretaget Ramirent AB flyttar delar av sin verksamhet i Stockholms- och Uppsalaområdet till nya lokaler, helt anpassade för verksamheten, som Kilenkrysset uppför med start i januari 2015.

Totalt handlar det om cirka 8 000 kvm lager och verkstad, 2 500 kvm kontor och 12 100 kvm skärmtak som Ramirent kommer att hyra i Kungsängen. Den totala markytan är cirka 88 000 kvm.

Till den nya anläggningen i Kungsängen flyttar fyra av Ramirents enheter samt även delar av företagets huvudkontor. Anläggningen kommer på sikt att sysselsätta cirka 200 anställda och tas i bruk i maj 2016.

- Ramirent får nu helt nya lokaler särskilt anpassade för vår verksamhet och som ger oss precis den miljö vi behöver för att växa och utvecklas ytterligare i östra Sverige och i landet som helhet.

Alex Mabäcker vid Johansson Mabäcker Group AB har varit rådgivare till Ramirent AB gällande detta avtal.

För mer information kontakta :

Erik Alteryd, vd Ramirent AB, 08-621 29 24

Peter Kavén, vd Kilenkrysset, 070-766 53 96