Kim Olsson är ny vd för Ramirents dotterbolag Rentsafe, från 1 augusti.

Kim Olsson – ny vd för Rentsafe

Idag tillträder Kim Olsson som ny vd för Rentsafe, Ramirents dotterbolag. Kim Olsson var tidigare försäljningschef på Rentsafe.

Kim Olsson har sedan ett år tillbaka varit delaktig i bolaget Rentsafe, senaste som försäljningschef.

– Jag ser fram emot att fortsätta utvecklingen av bolaget, som är en viktig aktör inom trafikanordning och säkerhet. Mitt fokus kommer att ligga på att tillsammans med mina kompetenta medarbetare försätta att överträffa kundernas förväntningar! Det är det enda sättet att leverera en hållbar tillväxt på, säger Kim Olsson, ny vd för Rentsafe.

Ramirents helägda dotterbolag Rentsafe är en helhetsleverantör inom produkter och tjänster för att skapa säkra vägarbeten. I erbjudandet finns allt från olika typer av trafikanordningar, avstängningsmaterial, signalutrustning och skyltar till lots- och trafikvakttjänster. Bolaget har cirka 100 medarbetare och finns över hela Sverige.

Kim Olsson efterträder Lars Celsing, som har bestämt sig för att lämna tjänsten som vd och framöver arbeta som senior KAM och rådgivare för Ramirent AB. Lars Celsing kommer även fortsatt att vara delaktig i utvecklingen av Rentsafe, som medlem i styrelsen.

– Vi är väldigt glada över att Kim Olsson, med sitt stora engagemang och djupa kunskap om bolaget, tillträder som ny vd för Rentsafe. Vi ser också att Lars Celsing med sin långa erfarenhet av försäljning och kundutveckling, kommer att bli ett mycket bra tillskott till Ramirents KAM-team, säger Erik Bengtsson, koncernchef Ramirent.

Kim Olsson tillträder som vd den 1 augusti, 2023.

För ytterligare information:
Catharina Jevrell, Marknads- och kommunikationschef, Ramirent AB
Mobil +46 72 058 43 43
catharina.jevrell@ramirent.se

Kim Olsson, vd Rentsafe
kim.olsson@ramirent.se

Om Ramirent
RAMIRENT AB är marknadsledande inom svensk maskinuthyrning. Ramirent hjälper sina kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Det gör företaget genom att leverera de bästa maskin- och säkerhetslösningarna med en oslagbar service och kunskap. Kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirentgruppen har verksamhet i nio länder och tillhör sedan 2019 Loxamkoncernen som är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen och världens fjärde största maskinuthyrningsbolag.

Besök oss på www.ramirent.se eller följ oss på Facebook och Linkedin