Peter Dahlsten lämnar Ramirent

Peter Dahlsten lämnar, efter en gemensam överenskommelse, sin post som vd den 9 oktober 2012. Rekryteringen av en ersättare har påbörjats. Koncernens vd Magnus Rosén kommer att fungera som  tillförordnad vd för Ramirent AB tills dess en efterträdare utsetts.

Peter Dahlsten har arbetat inom byggindustri och maskinuthyrning i 26 år. 1986 började han inom NCC Construction vilket följdes av arbete inom Altima och sedemera Ramirent.

Under sin karriär har Peter arbetat i olika chefsroller och var som ekonomichef mycket drivande i integrationen av Altima i Ramirent AB. Sedan 2009 har han varit företagets vd.

- Jag hyser stor respekt för Peters bidrag till utvecklingen inom maskinuthyrningsbranschen och uppskattar starkt det värde som han ingjutit i Ramirents svenska verksamhet i form affärsutveckling och ekonomiska resultat. Jag önskar honom allt väl i framtida utmaningar, säger Magnus Rosén

Kontaktpersoner:
Magnus Rosén, vd Ramirentkoncernen, tel +358 (0) 20 750 2845
Heléne Levy, informationsansvarig Ramirent AB, tel 031-57 67 11

Regioner

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor.

Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.