Ramirent får internationellt pris för bästa säkerhetskampanj

Ramirent får internationellt pris för bästa säkerhetskampanj

Maskinuthyrningsföretaget Ramirent tilldelades priset Rental Safety Campaign of the Year som delas ut av European Rental Association (ERA). Utmärkelsen togs emot av Ramirentkoncernens vd Magnus Rosén vid ERA:s årsmöte i Amsterdam den 25 juni.

Ramirent belönades för sitt arbete med att öka medvetenheten om säkerhet och arbetsmiljö på Sveriges byggarbetsplatser. Kampanjen, som drivs under namnet Tryggare byggare, har positionerat maskinuthyrningsbranschen som en viktig aktör inom säkerhet och arbetsmiljö.

Efterfrågan på säkra maskiner, säker utrustning och på utbildning ökar bland kunderna och för Ramirent hänger detta samman på ett naturligt sätt i de lösningar vi erbjuder.

Tryggare byggare erbjuder dessutom enkla säkerhetslösningar som var och en kan bära med sig i fickan i form av guider och checklistor som bara är ett klick bort på din smartphone.

För mer information om Tryggare byggare, besök gärna vår hemsida.