Ramirent förlänger sitt partnerskap med golftävlingen Volvo Car Scandinavian Mixed, som går på Vasatorps Golfklubb i Helsingborg i juni nästa år.

Ramirent förlänger sitt partnerskap med golftävlingen Volvo Car Scandinavian Mixed i tre år till

Det står nu klart att Ramirent AB förlänger sitt partnerskap med Volvo Car Scandinavian Mixed med tre år! Ramirent blir fortsatt Officiell Partner till tävlingen och utgör en viktig pusselbit i uppbyggnaden av evenemanget.

Ramirent har varit partner till golftävlingen Volvo Car Scandinavian Mixed sedan 2017. Tävlingen är den första i världen som är helt jämställd, där kvinnor och män tävlar i samma tävling och om samma prispott och pokal.

Det fortsatta partnerskapet markerar en viktig milstolpe, som stärker Ramirents avgörande roll i leveransen av evenemanget. Ramirent kommer fortsatt leverera tjänster, såsom pålitliga och gröna elektriska installationer och maskiner, vilket säkerställer ett evenemang i toppklass.

– Vi är oerhört stolta över att kunna presentera vårt fortsatta partnerskap med Ramirent. Denna förlängning är ett kvitto på styrkan och effektiviteten i vårt samarbete, där Ramirents bidrag och engagemang varit avgörande för vår framgång. Tillsammans kommer vi fortsätta att bryta ny mark och sträva efter innovation, hållbarhet och jämställdhet på våra olika sätt. Tillsammans säkerställer vi att Volvo Car Scandinavian Mixed förblir ett flaggskeppsevenemang på DP World Tour, säger Claes Nilsson CEO We Do Sports och Initiativtagare till Volvo Car Scandinavian Mixed.

– Vi är oerhört glada att få fortsätta vår resa tillsammans med Volvo Car Scandinavian Mixed. Ramirent jobbar väldigt mycket med att främja jämställdhet, mångfald och hållbarhet i vårt dagliga arbete, det är av största betydelse för vårt bolag. Volvo Car Scandinavian Mixed värderingar och upplägg går hand i hand med Ramirent. Vi är en oerhört stolt partner till evenemanget, säger Jörgen Folkeson Key Account Manager samt projektledare Volvo Car Scandinavian Mixed för Ramirent

Ramirent levererar enbart eldrivna maskiner till Volvo Car Scandinavian Mixed som en del i tourens Green Drive upplägg. Ramirent arbetar dagligen för att vägleda sina kunder mot bästa möjliga miljöval av maskiner och för att minska CO2 utsläpp och energiåtgången. Att hyra istället för att köpa är i sig hållbart och drygt 85 procent av Ramirents uthyrningsflotta består dessutom av helt fossilfria produkter.

– Vi på Ramirent gillar att dela. Utöver att vi gillar att dela vår kunskap, kompetens och våra maskiner, gillar vi också att vi delar värderingar med We Do Sports. Innovation, jämställdhet och hållbarhet är grunden i allt vi gör och vad vi vill stå för. Volvo Car Scandinavian Mixed står för precis det och vi är mycket stolta att få fortsätta vara Officiell Partner till evenemanget. Tillsammans kommer vi att arbeta för att kontinuerligt vidareutveckla tävlingen till en ännu högre nivå, som fler evenemang runt om i världen kan inspireras av, säger Mikaela Lundqvist kommersiell chef Ramirent AB.

Nästa tävling arrangeras på Vasatorps Golfklubb i Helsingborg den 6–9 juni 2024.

För ytterligare information:
Catharina Jevrell, Marknads- och kommunikationschef, Ramirent AB
Mobil +46 72 058 43 43
catharina.jevrell@ramirent.se

Jörgen Folkeson, Key Account Manager och projektledare för Volvo Car Scandinavian Mixed,
Mobil +46 76 815 66 45
jorgen.folkeson@ramirent.se