Ramirent inleder samarbete med Skanska Maskin

Ramirent inleder samarbete med Skanska Maskin

Maskinuthyrningsföretaget Ramirent AB har tecknat ett treårigt avtal med Skanska Maskin AB. Ramirent blir genom avtalet exklusiv partner till Skanska Maskin.

- Vi är mycket stolta över att bli partner till Skanska Maskin! Avtalet ligger helt i linje med vår strategi att bredda kundbasen. Skanska är en stor och viktig aktör inom bygg- och anläggning med starkt fokus på säkerhet och miljö. Vi får nu möjlighet att tillsammans utveckla dessa viktiga områden. Ramirent har genom kampanjerna Tryggare byggare och Ramirent EcoSolve™ sedan tidigare profilerat hållbarhetsfrågorna inom maskinuthyrningsbranschen. Nu tar vi säkerhet och miljö till en ny nivå, säger Erik Alteryd, vd Ramirent AB.

Avtalet är ömsesidigt och omfattar hela Ramirents och Skanska Maskins sortiment, från handhållna byggmaskiner och bodar till anläggningsmaskiner och byggkranar.

För mer information vänligen kontakta Erik Alteryd, vd Ramirent AB, telefon 08-621 29 24.

Ramirent är ett ledande maskinuthyrningsföretag som förenklar din verksamhet. Detta kallar vi Dynamic rental solutions™. Bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 10 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.

Skanska Maskin är ett uthyrningsföretag till byggbranschen som erbjuderer lösningar för säkra, effektiva och gröna arbetsplatser. Skanska Maskin finns etablerat på de större orterna i Sverige.

Taggar

Besök oss på www.ramirent.se eller följ oss på Facebook och Linkedin

Filip Gällnäs

Presskontakt Kommunikatör +46 31- 57 84 22