Priset Ramudden Global Safety Award delas ut i samband med Ramudden Säkerhetsvecka.

Depå Sundsvall - vinnare av Ramudden Global Safety Award 2024

I samband med den Internationella Arbetsmiljödagen som årligen hålls den 28 april genomför vi på Ramudden en egen Säkerhetsvecka som uppmärksammas i hela organisationen i samtliga länder och på samtliga depåer och kontor. Under veckan delas även priset ”Ramudden Global Safety Award” ut.

Priset instiftades 2021 och är en utmärkelse till den depå som under året med ett starkt engagemang förbättrat vår säkerhetskultur. Även kriterier rörande lagarbete, engagemang, kundfokus och ekonomisk stabilitet vägs in. Det är i hård konkurrens med andra depåer och med stor glädje vi nu kan presentera Depå Sundsvall som vinnare av Ramudden Global Safety Award 2024.

"En otroligt hedrande bedrift och en bekräftelse på det hårda arbete som vi har lagt ned. Jag vill hylla engagemanget från varje individ och detta pris är ett tydligt kvitto på allas insatser" säger Platschef Pierre Norberg.

Juryn som utser vinnaren består av representanter från skyddskommitté och ledning, personal- och arbetsmiljöansvarig, hållbarhetsansvarig och huvudskyddsombud.

Motiveringen lyder:
Genom kreativitet, kompetens och ledarskap har depåteamet visat en enastående drivkraft och engagemang. De har på ett föredömligt sätt integrerat det systematiska arbetsmiljöarbetet som en naturlig del av vardagen, vilket har möjliggjort skapandet av säkra arbetsplatser för både personal och kunder. Trots utmaningar på marknaden har de genom närhet till kunderna, hög service och professionellt bemötande lyckats hitta nya affärsmöjligheter med både god och lönsam tillväxt.

Vinnare, övriga länder 2024:

Norge - Kristiansand
Finland - Kuopio
Estland - Tallinn

Tidigare års vinnare:

Sverige - Luleå
Norge - Bergen
Finland - Lappeenranta
Estland - Tartu

Sverige - Göteborg
Norge - Trondheim
Finland - Liikenteenohjaus ja tie
Estland - Tallinn

Sverige - Uppsala
Norge - Steinkjer
Finland - Tammerfors
Estland - Jöhvi

Vi jobbar för att alla ska komma hem oskadda

Ramudden är en helhetsleverantör och konsult inom arbetsplatssäkerhet i trafikerade miljöer. Det som driver oss är omtanken om dem som arbetar på platsen och om alla människor som passerar förbi.

Vi ser till att du får rätt säkerhetsutrustning när och där du behöver den. Vi utför tjänster på plats och ser till att dina medarbetare får rätt utbildning när det gäller säkerhetstänkande. Vi hjälper också till att säkra publika platser.

Vi finns idag på ett 80-tal platser i Norden och Baltikum, omsätter cirka 2,4 miljarder SEK per år och har runt 1 000 anställda.

Sedan 2020 är Ramudden del av en större koncern, Ramudden Global som idag finns i 11 länder med över 4 500 anställda.