Ramudden förvärvar Halleskog & Hansson AB

Ramudden och Work Zone Safety Group förvärvar Halleskog & Hansson AB

Ramudden och Work Zone Safety Group har förvärvat 100% av aktierna i Halleskog & Hansson AB, en av de främsta aktörerna i Stockholmsområdet inom trafikavstängningar och TA-planer. Halleskog & Hansson omsätter ca 45 MSEK.

”Vi är väldigt imponerade av Halleskog & Hansson tillväxtresa och den position de idag har på marknaden. Förvärvet ger oss inte bara möjlighet att stärka vår affär runt Stockholm, utan även öka vår kvalité tvärs landet genom kunskapsutbyte. Bolaget är välkänt för en hög service- och kompetensnivå inom både trafikavstängningar och TA-planer” – säger Hans-Olov Blom, grundare och VD Ramudden

Genom förvärvet utökar Ramudden sin närvaro till totalt nio depåer i Stockholmsområdet och 44 depåer över hela Sverige.

”Vi ser fram emot att vara en del av Ramudden och Work Zone Safety Group och mot en fortsatt gemensam tillväxtresa. Ramudden delar många av våra värderingar med fokus på kvalité, hållbarhet, säkerhet och innovativa lösningar med kunden i fokus” – säger Per Halleskog & Joakim Hansson, VD och grundare av Halleskog & Hansson

Om Halleskog & Hansson
Halleskog & Hansson är en helhetsleverantör för trafikanordningar och TA-planer med verksamhet främst i Stockholmsområdet. Bolaget har sina rötter i Halleskogs TA-planer som grundades 2009 och Halleskog & Hansson Rental som grundades 2019 för att erbjuda helhetslösningar. Bolaget har lokaler i Vallentuna och Solna.

Vi jobbar för att alla ska komma hem oskadda

Ramudden är en helhetsleverantör och konsult inom arbetsplatssäkerhet i trafikerade miljöer. Det som driver oss är omtanken om dem som arbetar på platsen och om alla människor som passerar förbi.

Vi ser till att du får rätt säkerhetsutrustning när och där du behöver den. Vi utför tjänster på plats och ser till att dina medarbetare får rätt utbildning när det gäller säkerhetstänkande. Vi hjälper också till att säkra publika platser.

Vi finns idag på ett 80-tal platser i Norden och Baltikum. Ramuddenkoncernen omsätter cirka 2,1 miljarder SEK per år och har runt 850 anställda.

Sedan 2020 är Ramudden del av en större koncern, Ramudden Global som idag finns i 11 länder med över 4 500 anställda.