Landshövding inviger Ramundbergets nya topprestaurang

Landshövding inviger Ramundbergets nya topprestaurang

Pressinbjudan!

Lördag den 31 januari inviger Jämtlands landshövding Britt Bohlin Ramundbergets nya topprestaurang. Den unika restaurangen som ligger på 1000 meters höjd är ritats av Murman Arkitekter i Stockholm. Restaurangen öppnar för allmänheten den 6 februari.

Media är välkomna att delta och tillfälle till att intervjua Britt Bohlin, Murman Arkitekter och Anders Östring finns från 11.30.

Hålltider:

10.30 Transport upp till restaurangen från Fjällgårdens parkering.

11.00 Anders Östring VD på Ramundberget och Murman Arkitekter berättar om Topprestaurangen och presenterar det vinnande namnförslaget.

11.15 Britt Bohlin Jämtlands landshövding talar och klipper bandet.

11.30 Rundvisning med snittar och champagne med gemensam lunch på hotellet efteråt.

Information:

Flygtider mellan Stockholm och Sveg

Från Stockholm Arlanda fredag 30 januari 18.25 landar 19.45

Från Svegs flygplats söndag 1 februari 15.40 landar 17.10

Transfer från Svegs flygplats ordnar vi.

Möjlighet till övernattning på hotellet finns, kontakta;

Anders Östring, VD Ramundbergets Alpina AB, tel. 0684 - 66 88 31 alt. 070 - 338 26 00

Bitte Nilsson, Marknadschef, Ramundbergets Alpina AB, tel. 070 - 646 75 98

Vi vill ha ditt svar senast 29 januari till anders.ostring@ramundberget.se alt. bitte.nilsson@ramundberget.se

Fakta:

Ramundberget är en komplett fjällanläggning som ligger vid vägs ände i västra Härjedalen. Här finns åtta liftar, 42 skidbackar, längd- och turskidåkning, sex restauranger, stugor, hotell, spa, skidskola, fyra sportbutiker med skiduthyrningar. www.ramundberget.se