Rappgo rekryterar ny försäljnings- och marknadschef

– Det är jätteroligt att vi kan förstärka vårt team med Jens. Med sin gedigna erfarenhet av att jobba både operativt och strategiskt med kundunika lösningar är han väl förtrogen med hur det fungerar inom ett tillverkande svenskt industriföretag, säger Rappgos VD Gustaf Rappe.

Jens Olson är civilekonom med inriktning mot marknadsföring och har arbetat för Alutrade AB i sex år. Han har utöver sin roll som Area Sales- och Key Account Manager även ansvarat för företagets exportetablering i Norge och Finland, vilket bland annat inneburit strategiutveckling samt uppföljning.

– Målsättningen för mig på Rappgo är att få möjligheter att driva hela säljprocesser – från idé till kontraktskrivande. För att lyckas med detta är det viktigt att tidigt kunna identifiera var besluten fattas hos kunden och därmed göra riktade marknadsinsatser, och på så sätt få ännu fler att välja Rappgos trägolv, säger Jens Olson.

– Det senaste året har varit mycket intensivt för Rappgo. Vi har jobbat med nya golvprodukter men också med att ta fram nya lösningar inom både produktion och logistik. Detta har inneburit att vi nu har en produktportfölj som attraherar en större kundkrets i Sverige men också internationellt. Därför förstärker vi nu organisationen med en ny marknads- och försäljningschef, säger Gustaf Rappe.

Rappgo AB har levererat själfulla trägolv i mer än 40 år. I vårt småländska familjeföretag i Mörkaskog skapar vi formstabila golv av yppersta kvalitet. Våra golvtiljor är uppbyggda i skikt som limmats i vinkel mot varandra. Detta garanterar formstabilitet och ett minimum av springor i trägolven, år efter år. I vårt produktutbud har vi idag nio olika träslag i varierande utförande och ytbehandlingar samt en mängd tillbehör för respektive golv.

För mer information vänligen kontakta:

Gustaf Rappe på 0474-553 07, 0706-21 02 51, gustaf.rappe@rappgo.se

Jens Olson på 0474-553 15, 0766-45 54 07, jens.olson@rappgo.se