Anna Olsson ska ta Rapunzel of Swedens butiker ut i världen

Anna Olsson ska ta Rapunzel of Swedens butiker ut i världen

Löshårsföretaget Rapunzel of Sweden rekryterar ny Concept Store Manager för att stärka och utveckla bolaget mot dess ambitiösa mål. Anna Olsson ska nu ta bolaget framåt i den fortsatta expansionen.

Genom rekryteringen av Anna Olsson säkrar Rapunzel of Sweden ytterligare kompetens för att fortsätta utveckla bolagets Concept Stores och fysiska närvaro. Anna Olsson kommer ansvara för bolagets nuvarande fem salonger och butiker samt all nyetablering såväl i Sverige som internationellt. Anna Olsson kommer senast från en tjänst som regionchef på Glitter.

- Jag är glad över att välkomna Anna Olsson till Rapunzel of Sweden. Hon har en gedigen bakgrund inom utvecklingen av fysiska butiker, och jag är övertygad om att hon kommer bidra med värdefull kompetens för bolagets fortsatta tillväxt. Det ska bli spännande att tillsammans med Anna vidareutveckla Rapunzel Concept Stores både i Sverige och internationellt säger Sofia Bertills, vd Rapunzel of Sweden.

- Jag har följt Rapunzel of Sweden resa under flera år och jag är imponerad av bolagets utveckling. Min målsättning är att, tillsammans med övriga medarbetare, driva bolaget framåt i den fortsatta expansionen, säger Anna Olsson.

Anna Olsson kommer att tillträda positionen som Concept Store Manager under maj 2016.

Sofia Bertills, vd Rapunzel of Sweden

E-mail: sofia.bertills@rapunzel.com