Nu byggs Rapunzels nya E-handelshus i Umeå

Nu byggs Rapunzels nya E-handelshus i Umeå

Rapunzel of Sweden flyttar, växer och expanderar. Under det senaste året har ett storskaligt byggnadsprojekt tagit fart och form. Snart är det färdigt och resultatet är något utöver det vanliga. Bland annat med mer än fördubblad salongs-, kontors- och lager yta och en utsikt som gått från betong till vatten och bastubrygga vid älven i Umeå.

- Det känns väldigt spännande. De stora ytorna och den moderna utrustningen kommer att göra ett lyft för hela företaget, både personal och rent logistiskt. Vi går från 600 till 1500 m2 så det blir en väldig skillnad, säger Stefan Löfgren, delägare och Operation & Purchase Manager på företaget.

I de nya specialanpassade lokalerna, belägna på Teg i Umeå, kommer kunderna att mötas av en exklusiv salong där både klipp, färg, hårförlängning, perukutprovning och utbildningar erbjuds. I de stora luftiga lokalerna finns också lagret, som utrustats med den absolut senaste tekniken, öppna kontorsytor och allmänutrymmen med toppstandard.

- För våra kunder har vi också skapat en avdelning speciellt anpassad för produktutveckling, allt för att vi vill kunna ge våra kunder bästa tänkbara service och produkter som ligger i framkant, säger Ida Backlund, VD och grundare av Rapunzel of Sweden.

I september väntas det nya E-handelshuset premiäröppna med invigning.  Programmet är ännu inte spikat men mer information om flyttdatum, invigning och erbjudanden kommer att läggas ut på sociala medier som Facebook och Instagram.

- Vi ser fram emot att se flyttlasset rulla, avslutar Stefan Löfgren.

För mer information kontakta Rapunzel of Sweden: