Rapunzel of Sweden öppnar ny salong och lagershop i Göteborg

Rapunzel of Sweden öppnar ny salong och lagershop i Göteborg

På fredag slår Rapunzel of Sweden upp portarna för en ny salong på Drottninggatan i Göteborg.

På schemat står både mingel, tilltugg och storslagna förvandlingar.

Rapunzel Store Concept är en ny del av vårt företag. Här möter vi kunderna personligen och hjälper dem att göra de drömförvandlingar som de inte vill göra hemma, säger Elin Kämpeback, Rapunzel Store Concept Manager.

Rapunzel of Sweden är en framgångssaga. Något som både namnet och siffrorna talar för. På bara några år har företaget gått från noll till hundra och i dag är Rapunzel of Sweden ett stort och omskrivet onlineföretag med över 30 anställda och kunder i 36 olika länder. För ett år sedan utvecklades även Rapunzel Store Concept, där salonger i både Umeå, Stockholm och nu också Göteborg ingår och precis som i sagan om prinsessan Rapunzel står håret i fokus.

-  Det känns så spännande att få träffa kunderna personligen och att också få vara med och hjälpa dem att få sitt drömhår, säger Patrik Lundgren, salongsansvarig i Göteborg.

Rapunzel of Swedens VD och grundare, Ida Backlund, fick sin affärsidé tidigt. Som sjuåring klippte hon av sig sitt långa hårsvall, något hon ångrade bittert i flera år.  Hennes jakt efter lämpliga löshårskomplement kom också att vittna om en bransch med brist på både service och kvalitet. Något som Ida Backlund sett till att ändra på. Hennes företag använder nu sitt eget varumärke, Rapunzel® och levererar löshår, peruker och hårvård till många människor världen över. Planer finns även att etablera salonger i både Norge och Finland.

-  Vi satsar på att bli hårbranschens IKEA. Vi ska vara vårt eget varumärke, vi ska leverera kvalitet och kunden ska kunna nå oss direkt, med god service, säger Ida Backlund.

Nu expanderar alltså företaget ytterligare med en ny salong och lagershop i Göteborg.  Under invigningen kommer bland annat de kända bloggarna Emma Lindquist, attvaranagonsfru, och Sara Jönsson, Sassy, att få sitt hår fixat och förlängt av Rapunzels frisörer.

Invigningshelgen:

Fredag: Salongen öppen 10-18. Mingel och förvandlingar, bloggaren Emma Lindquist får bland annat sitt hår förlängt.

Lördag: Salongen håller öppet 12-16. Forna BigBrother deltagaren och bloggaren Sara Jönsson får sitt hår fixat.

Söndag: Håller salongen stängt.

Salongen i Göteborg är belägen på Drottninggatan 69.

För ytterligare information eller frågor kontakta:

Elin Kämpeback, 090-70 60 70

Rapunzel Store Concept Manager

Eller

Ida Backlund, 090-70 60 70

Rapunzel of Swedens VD och grundare.

Ida Backlund kommer också att finnas tillgänglig på salongen i Göteborg under helgens invigning.