Tal R, Tobenet rosa skovbryn, 2023, 250x220 cm

Vernissage för TAL R – Weather Report

Välkommen till vernissage för utställningen TAL R – Weather Report fredag 2 februari kl. 16.00–18.00.

Tal R (född 1967 i Tel Aviv, Israel) är en dansk konstnär, som framför allt är internationellt känd för sitt färgstarka och omedelbara måleri. Tal R arbetar också i en rad andra tekniker, och utställningen i RAVINEN kommer att presentera en mångsidig palett och dynamik, med flera nya verk kring inre upplevelser av natur, klimat och landskap.

Tal R har studerat på Billedskolen i Köpenhamn 1986–88 och vid Det Kongelige Danske Kunstakademi i Köpenhamn 1994–2000. Tal R var 2008–2014 professor på Kunstakademie Düsseldorf i Tyskland. Han har haft flera uppmärksammade separatutställningar och hans verk ingår i en mängd internationella samlingar.

Bild: Tal R, Tobenet rosa skovbryn, 2023, 250x220 cm