Raymond Smart Solar Roof hängandes i taket och ståendes bakom kollegor under Nordbygg 2024.

Raymond - Finalist till Årets Framstegspris

Raymond har återigen visat sin styrka som en ledande innovatör inom hållbar energi genom att bli finalist till Årets Framstegspris vid Energimässan i Stockholm. Deras banbrytande prefabricerade solcellstak, Smart Solar Roof, har inte bara satt en ny standard för hållbar energi utan har också placerat dem som finalist för detta prestigefyllda pris.

Genom att kombinera estetik, effektivitet och hållbarhet har Raymond skapat en unik energilösning som inte bara tillfredsställer estetiska krav utan också är lönsam. Genom sin egenutvecklade teknologi, där solcellstaken monteras i fabrik till moduler och sedan enkelt installeras på plats med hjälp av kranbil, erbjuder företaget en kvalitetssäker, kostnadseffektiv och snabb installationsprocess.

Raymonds dedikation till innovation och höga krav på kvalitet har resulterat i fem egenutvecklade patent. Deras ständiga strävan efter förbättring och användning av den senaste tekniken har cementerat deras position som ledare inom branschen med solcellslösningar som har en imponerande effektivitet på 216W/m2 – 233W/m2.

Dessutom är Raymond pionjärer på den svenska marknaden med sitt nya säkra och effektiva Solid State batterilager, vilket visar på bolagets starka initiativ och engagemang att driva energibranschen framåt.

"Att bli en av de tre finalisterna till Årets Framstegspris är ett tydligt erkännande av Raymonds avgörande insatser inom energisektorn och vår gemensamma strävan mot en mer hållbar framtid. Det visar att vi inte bara pratar om förändring, vi agerar för den och ser det som vårt kall att göra det lätt för andra att övergå till förnyelsebar energi." - Lina Jeverstam, VD på Raymond.

Energimässan och Sveriges Energiforum utser vinnaren under prisutdelningen kl.17:00 den 22 maj på Kistamässan. Raymond kommer att vara på plats på scenen även den 23 maj kl.15:15-15:45 för att prata om Europas första Solid State batteri och världens första prefabricerade integrerade solcellstak!