Readly är tredje snabbast växande techbolaget i Sverige

Det annonserade Deloitte när de presenterade Sweden Technology Fast 50, en oberoende ranking av Sveriges snabbast växande teknologiföretag under en prisceremoni på Nasdaq under måndagskvällen.

En tillväxt på hela 7 737 procent mellan 2014 och 2017 placerade Readly i toppen tillsammans med företagen Global Gaming, Strossle, Elk Studios och Tourn.

Jörgen Gullbrandson, vd för Readly, kommenterar utmärkelsen:
“Att Readly är Sveriges tredje snabbast växande techbolag känns fantastiskt. Vi vill driva digitaliseringen av magasinbranschen och vår starka tillväxt visar att vi är på god väg. Vi är ett väldigt engagerat team och jag ser fram emot att fortsätta växa tillsammans, både genom att addera mer talang till bolaget och lansera nya marknader.”

Technology Fast 50 har funnits i Sverige sedan 2003 och rankningen görs även i 20 andra länder/regioner i Europa, Asien och Australien. Sweden Technology Fast 50 har instiftats av Deloitte och är den enda särskilda utmärkelsen för teknologiföretag i Sverige. Rankingen baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under den gångna fyraårsperioden och inkluderar såväl publika som privata bolag. Listan omfattar all typ av teknologi – från internet och datautrustning till greentech och life sciences.

Se hela årets ranking på www.fast50.se

Readly ger läsare obegränsad tillgång till över tusen svenska och internationella tidningar i ett ständigt växande digitalt bibliotek. Ett abonnemang kostar 99 kronor per månad. I priset ingår då användning på fem olika enheter, vilket gör att hela familjen kan använda samma abonnemang. Flera smarta funktioner som favoritmarkering, sökfunktion i artiklar och offlineläsning till resan finns i tjänsten. Antalet tidningar växer kontinuerligt, det aktuella utbudet finns på www.readly.com

Readly grundades 2013 i Växjö med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Readly har ett 30-tal anställda, tjänsten finns tillgänglig i drygt 50 länder med huvudfokus på Sverige, Storbritannien, Tyskland och USA där Readly samarbetar med de ledande förlagen.