Sony väljer ReadSoft för att automatisera hanteringen av fakturor i Kanada

Ett av världens mest välkända varumärken och ledande tillverkare av konsumentelektronik, Sony, har valt ReadSoft for Document Automation för att automatisera hanteringen av fakturor inom sin kanadensiska verksamhet. Lösningen från ReadSoft, som kommer att integreras med Sonys befintliga affärssystem SAP, installeras nu vid Sonys verksamhet i Toronto, Kanada. “I vår urvalsprocess gjorde vi en grundlig analys av vilka lösningar som skulle kunna passa oss,” säger Wayne Ground, Chief Information Officer vid Sony i Kanada. “ReadSofts SAP-certifiering och deras förmåga att demonstrera en helhetslösning gjorde det uppenbart att deras ReadSoft DOCUMENTS for Invoices passade oss bäst.” Som föregångare för andra inom Sonygruppen är verksamheten i Kanada ständigt på jakt efter verktyg för att effektivisera och förbättra processerna inom företaget. Under hösten 2005 tillsattes därför en projektgrupp med målet att hitta affärslösningar inom avdelningen för leverantörsfakturor. Sedan gruppen kommit i kontakt med ReadSofts lösning för fakturahantering togs beslutet under våren 2006 att satsa på denna produktgrupp. Kort därefter satte implementeringen igång. “Vi är stolta över att Sony i Kanada är en av de kunder som valt vår SAP-lösning,” säger Jan Andersson, VD för ReadSoft. “Det är också glädjande att se att vår strategi att komma in under skalet på multinationella företag än en gång har visat sig framgångsrik. Vår certifierade koppling med SAP och långa lista av SAP relaterade kunder har spelat en viktig roll i den här affären. Vår uppgift nu är att arbeta hårt med implementeringen för att på så sätt skapa underlag för en vidareutveckling av samarbetet." Om Sony i Kanada: Sony of Canada Ltd. grundades 1955 och är ett helägt dotterbolag till Sony Corporation of Tokyo, Japan, den världsledande tillverkaren och försäljaren av elektronik- och datorutrustning för konsumenter, företag, elektronisk publisering och multimedia applikationer globalt. Företaget, med huvudkontor i Toronto, försäljningskontor i Vancover och Montreal samt distributionscenter i Coquitlam och Whitby, har ca 1060 anställda som bistår 75 Sonybutiker och ett nätverk bestående av mer än 3000 auktoriserade återförsäljare över hela Kanada med support. Vad är ReadSoft DOCUMENTS for Invoices ? Med över tio års erfarenhet är ReadSofts teknik för elektronisk fakturahantering marknadens mest kraftfulla och valda lösning. Med manuell hantering av fakturor uppgår kostnaden till mellan 100 och 300 kronor i arbetskostnad. ReadSoft DOCUMENTS for Invoices frigör användaren från det manuella arbetet och sänker kostnaden för fakturahantering högst avsevärt. ReadSofts lösning erbjuder bred funktionalitet från datafångst till utbetalning och används idag av över 1400 företag världen över. Programvaran fångar och klassificerar alla fakturaformat, på papper eller elektroniskt. Lösning är skräddarsydd för enkel sammankoppling med ledande internationella affärssystem från exempelvis SAP och Oracle. För mer information kontakta ReadSoft AB Jan Andersson, VD Tel: 0708 -37 66 00 eller Jonna Opitz, Informationschef Tel: 0733-37 86 68 E-post: jonna.opitz@readsoft.com Lär mer om ReadSoft på www.readsoft.se ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. Företaget utvecklar och marknadsför en komplett programvaruplattform för dokumentautomation under namnet ReadSoft DOCUMENTS. Visionen är att befria företag världen över från manuell hantering av dokument. Sedan starten 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med elva dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika och Australien samt ett stort antal lokala och globala samarbetspartners. Huvudkontoret finns i Helsingborg och koncernens huvudenhet för forskning och utveckling finns i Stockholm. ReadSoft är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista.