​Digitalprofilen Fredrik Wass går till Rebel & Bird

Rebel & Bird fortsätter att växa och rekryterar Fredrik Wass, känd digitalprofil med en bakgrund som både journalist och strateg med fokus på innehåll och spridning.

Rebel & Bird skapar tillväxt med produktutveckling och smart marknadsföring åt kunder som Spotify, King, Förenade Liv, PwC och iZettle.

Fredrik Wass kommer direkt från Intellecta Corporate där han har jobbat ett antal år som strategisk rådgivare med bland annat innehålls- och spridningsstrategier, webbkoncept och redaktionell produktion. Han har sedan länge profilerat sig på det digitala området genom den egna bloggen Bisonblog som han startade 2004, samt genom branschbloggar hos bland andra DNResumé och nu DI Digital. Fredrik Wass har bevakat den digitala utvecklingen länge, och tidigare i karriären jobbat som bland annat frilansjournalist och redaktör för svenska medier som Internetworld, Sveriges Radio, Veckans Affärer och Svenska Dagbladet. Han har även varit en del av utlandsstyrkan i Afghanistan samt jobbat på en amerikansk mediestartup i San Francisco.

Fredrik är dessutom en av Årets 150 superkommunikatörer 2015 enligt tidningen Resumé, och vinnare av Cision Influencer Award 2014 som årets mest inflytelserika pr-konsult online.

På Rebel & Bird kommer Fredrik att stärka erbjudandet med sin erfarenhet, men han kommer också bredda det i och med sin bakgrund. Med Fredrik anställd kommer byrån kunna fortsätta sin expansion och ta in nya kunder samt fördjupa samarbetet med de redan existerande.

– Det ska bli spännande att få arbeta tillsammans med Fredrik, och att vi nu kan stärka vårt kommunikationserbjudande ännu mer. Vi har redan kunder som står i kö för att få arbeta med honom. Dessutom är han en bra person som kommer passa in i teamet och bidra till vår starka byråkultur, säger Josefine Granding Larsson, byråchef på Rebel & Bird.

– Rebel & Bird har ett av kommunikationsbranschens mest intressanta erbjudanden just nu, med sitt fokus på produktutveckling som en del av marknadsföringen och med spetskompetens inom dataanalys, innehåll, design och kod. Tillväxt, oavsett om det gäller försäljning, följare, användare, kunder eller trafik är ett tydligt fokus i alla uppdrag och tillsammans med kunder i framkant leder byrån utvecklingen. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet och också utvecklas tillsammans med de smarta medarbetare som finns på företaget, säger Fredrik Wass.

Fredrik Wass börjar på Rebel & Bird den 8 februari. Sedan en vecka tillbaka är det även klart att analysexperten Jasmin Yaya, även hon rekryterad från Intellecta Corporate, börjar på Rebel & Bird.

För mer information kontakta:

Josefine Granding Larsson, byråchef på Rebel & Bird. josefine@rebelandbird.com, 070-366 13 33.

Fredrik Wass, 070-792 30 70.

Följ Rebel & Bird på http://www.rebelandbird.com/ eller https://www.instagram.com/rebelandbird/

• PR, kommunikation

• redaktionell produktion