Rebel´s unika sadelsystem visas på EuroHorse A03:76

Efter en lyckad satsning på Globen 2012 tar nu Rebel´s nya tag för att möta sina kunder.

- Vi fick ett fantastiskt genomslag, mängder med förfrågningar som vi nu bearbetar för fullt, så därför passar det utmärkt att presentera våra produkter igen, och då på EuroHorse nu i slutet av april. Detta säger Tommy Anzelius, bolagets VD och marknadschef.

- Nu visar vi dessutom hela konceptet! Tack vare Marstöm Composit i Västervik har vi nu en komplett uppsättning bommar (se illustration) att visa och prova. Vidare har vi på plats hopp- och dressyrsitsar i olika färger.

Tommy berättar vidare att EuroHorse-besökaren även kommer att få stifta bekantskap med några andra produkter. Ett nyetablerat samarbete med Northern Well presenteras i form av specialframtagna sadelskydd/hängare HITCH och den smarta hängaren LOOP. Det går inte att ta miste om att Rebel´s verkligen söker efter innovativa produkter i sitt sortiment.

- Innovation är en tydlig drivkraft för oss, vi jobbar med produkter som tillför nytta - men även kan tillföra känsla eller skönhet utan bekostnad av funktion. Vi vill se mer nytänk i hästbranschen - på hästens villkor.

På mässan, i monter A03:76 kommer beställningar att kunna tas emot, olika tillbehörsprodukter kan köpas på plats och det finns mässerbjudanden med flera tusen kronor i rabatt.

Northern Well kommer att finnas på plats med egen representant i montern under fredag förmiddag och lördag fram till 16 samt söndag. Rebel´s chefsutvecklare finns i montern onsdag till fredag.