E-handlaren byter till leverantörssidan och tar över som VD på Redeal

Redeal som levererar tjänster för Referral Marketing strukturerar om och stärker upp organisationen.

Victor Wennerholm som sedan 2011 drivit e-handeln Active Outfit (Numera gruppen NORD) kliver sedan årsskiftet in som VD i bolaget.

Victors professionella bakgrund är inledningsvis från finansbranschen där han arbetade med kapitalförvaltning för institutionella kunder. Utöver det har han sedan flera år också arbetat parallellt med olika internetbaserade startups, både som entreprenör och investerare. Han kommer senast från en roll som VD i e-handelskoncernen NORD, bestående av bolagen ITAB Outdoor, Jaktlust och Active Outfit. Det sistnämnda är ett e-handelsföretag inom jakt, fiske och friluftsliv som han själv startade 2011 och har drivit som entreprenör och VD sedan starten fram till nu.

”Jag träffade Redeal 2015 och kom in som investerare i bolaget i den första rundan som riktades utanför grundarskaran och har sedan dess följt bolagets utveckling på nära håll som delägare. Redan från början har jag sett stor potential i Redeals affärsidé och att bolaget har en unik, skalbar och värdefull plats att fylla i e-handlares marknadsmix” berättar Victor Wennerholm.

Stärker upp på kundsidan

Fram till årsskiftet hade grundaren Jens Schill VD-posten, men han blir nu ansvarig för Sälj & Marknad och fokuserar därmed helt och hållet på Redeals tillväxt.

Tanken är att i närtid stärka upp på sälj- och marknadssidan. I dagarna lanseras även en ny inbound marketing-strategi där en helt ny webbsida samt content marketing kommer göra mycket av jobbet, men någonstans på vägen kommer den fysiska kontakten med kunder och partners in och det är där Jens nu vill lägga sin tid.

”I grund och botten brinner jag för att vara ute hos våra kunder där jag får träffa människorna bakom affären och lösa deras utmaningar tillsammans, det känns därför helt naturligt att lämna över stafettpinnen i rollen som VD till Victor. Jag ser mycket fram emot att få mer tid till att bygga vidare på vårt Growth Team, och framförallt att få träffa våra kunder mer än vad jag haft tid till de senaste åren”, berättar Jens.

• sthlmtech
  • startup
  • redealsthlm
  • ehandel
  • ecommerce

Om Redeal STHLM

På Redeal STHLM utvecklar vi framtidens referraltjänster för digital handel.
Vi har tagit fram den digitala lösningen på vad som under hundratals år varit marknadsföringens grundpelare - nöjda kunder som rekommenderar sina favoritbutiker, favoritprodukter eller favorittjänster för sina vänner och bekanta.

Pressmaterial
Högupplösta pressbilder samt grafiskt material

Victor Wennerholm, VD Redeal STHLM 073-255 90 95, victor@redeal.se