Pressmeddelande -

Reebok presenterar The Promise Keeper- en virtuell löparvän som får dig att hålla dina träningslöften

Har du kommit på dig själv med att hitta på löjliga ursäkter för att undvika en löparrunda? Behöver du bokstavligt talat släpas ur sängen under kalla tidiga mornar för att komma ut och jogga? Om svaret är ja, så finns nu hjälpen inom räckhåll tack vare Reeboks applikation - The Promise Keeper.

The Promise Keeper är en virtuell löparkompis som hjälper dig att hålla de träningslöften du gett dig själv. Med hjälp av Reeboks ambassadörer som exempelvis Iker Casillas, Lewis Hamilton, Amir Khan och Alexander Ovechkin, är det ett revolutionerande verktyg för att uppmuntra, påminna och motivera löpare.

Hur The Promise Keeper fungerar
The Promise Keeper synkroniserar automatiskt användare till deras sociala medier som bland annat Facebook och Twitter, och gör inlägg, tweets och publicerar videomeddelanden. The Promise Keeper finns online på reebok.com /thepromisekeeper och som applikation för Android, iPad och iPhone. Om du lovar att springa ett visst antal gånger per vecka med hjälp av online kalendern kommer The Promise Keeper försöka se till att du håller dig till ditt löfte. Promise keepers som fullföljer sitt schema får offentligt beröm och meddelanden med gratulationer från Reeboks globala ambassadörer. De som bryter löften kommer snart att önska att de inte hade gjort det, eftersom The Promise Keeper omgående ser till att familj och vänner får reda på det.

Med den senaste smartphone-tekniken skapar The Promise Keeper en fiktiv online- karaktär, som använder sig av ditt sociala liv online för att motiverar dig att träna. Till skillnad från andra appar, kan du exportera data från Promise Keeper till andra program för att dela information med andra eller för att spara all träningsstatistik på ett ställe. Din kalender i The Promise Keeper kan även synkroniseras med iCal, Google Cal och Outlook-kalendern för att se till att du håller ditt löfte var du än är.

“The Promise Keeper is great for those who tend to lose interest in their training. I know how much I rely on my trainer and training partners to push me to train harder so this is like having your own Team Khan pushing you on!” säger Amir Khan.

ZigTech Footwear
Förra året introducerade Reebok ZigTech skor, företagets mest tekniskt avancerade löp- och träningsko hittills. Skorna är designade för att spara och återge energi samtidigt som de minskar slitaget på viktiga benmuskler.

ZigTech Apparel
Kläderna innehåller Celliant™ fibrer, ett material som bidrar till att öka kroppens syreupptagningsförmåga med upp till 7%. ZigTech kläder ger mer energi till din kropp och är idealiskt för löpning och träning i alla slags miljöer och väder.

Om The Promise Keeper
The Promise Keeper är skapad av Forsman & Bodenfors, en oberoende kreativ byrå baserad i Göteborg. Förra året tilldelades de Titan Lion i Cannes för sitt IKEA-arbete. De är rankade som nummer ett bland interaktiva byråer i världen och som nummer tre av oberoende byråer i världen.

Om Reebok
Reebok är ett amerikainspirerat globalt märke, som är pionjär inom sportindustrin med ett omfattande och väldokumenterat arv inom löpning, träning och fitness. Reebok, som är ett dotterbolag inom Adidas Group, arbetar på många områden av varumärket Reebok, Reebok-CCM Hockey och the Sports Licensed Division. Reebok International Ltd., med huvudkontor i Canton, Massachusetts i USA, är en ledande världsomspännande designer, marknadsförare och distributör av sport-, tränings- och fritidsskor, sportkläder och sportutrustning.  För mer information, besök Reebok på www.reebok.com.

• Övriga sporter

• träningsapplikation