REEBOKS NYA APP ADDERAR VARIATION TILL DIN TRÄNING

Har din träning blivit ensidig och oinspirerande? Om så är fallet, har Reebok lösningen. Reebok Fitness App är designad för att addera variation och för att utmana dig i din träning.

Med den kostnadsfria appen kan du skapa skräddarsydda träningsprogram baserat på en blandning av de aktiviteter du redan uppskattar och nya aktiviteter som du vill prova. Du väljer hur många veckor du vill lägga upp träningsprogrammet under samt hur mycket tid du vill fokusera på varje aktivitet. Därefter skapar Reebok Fitness App ett träningsupplägg utifrån dina önskemål. Träningsprogrammet kan sedan anpassas ytterligare genom att flytta föreslagna pass till de veckodagar som passar dig bäst. Innehållet i appen är framtaget tillsammans med fitnessexperter från hela världen och består av löpning, yoga, styrka, dans och powerwalks.

”Vi vill ge människor en nytändning i deras träning och uppmuntra dem att få ut det mesta ur deras träningspass. Vi tror att man får ut mer av sin träning när man är motiverad, därför skapade vi Reebok Fitness App med över 200 övningar. Appen ger möjligheter att utveckla sitt egna träningsprogram i några få steg. Genom att blanda övningar och prova nya träningsformer får man insikt om sin egen potential.” säger Yan Martin, vice president brand marketing för Reebok.

Reebok Fitness App är kostnadsfri och går att ladda ner på App Store, Google Play och kan även användas online på www.reebok.com/fitness-app

En video om appen finns på http://www.reebok.com/fitness-app

Innehållet är framtaget tillsammans med:

• YOGA - Tara Stiles, ägare av Strala Yoga, New York och författare till boken Yoga Cures, har skapat korta filmer och sekvenser som hjälper dig att hitta enkla sätt att hantera och bemästra svåra poser.
  • DANS – Dansinstruktörerna Jessica Exposito (Spanien), Esther Frangenberg (Tyskland), Ilyse Baker (US) och Vanessa Vassallo (Frankrike) har tagit fram utmanande och roliga danssekvenser för både nybörjare och de på en högre nivå.
  • WALKING - Författaren och Master Trainer, Amy Dixon, har utvecklat walkingpass som får ditt hjärta att pumpa samtidig som det ger dig ny promenadinspiration/får dig att tänka i nya banor när det gäller walking.
  • RUNNING - Pete Rea, huvudtränare för ZAP Fitness, kommer att få dig att testa snabbdistans, backträning, intervaller och distanslöpning.
  • TRAINING – Personliga tränaren, Michael D'Angelo, guidar dig genom övningar som människor på alla olika nivåer kan behärska.

Fler bilder och pressmaterial: http://moodboard.ibeyostudio.se/3A0DEA17575F3548207BB82AB386302D/

Nu kan du även skapa din egen playlist till ditt träningspass med Reebok FitList på Spotify.

Forma listan efter vilket tempo, träningsform och artist du gillar.

Hämta appen här: http://open.spotify.com/app/fitlist

För mer information: