Rumsreglering - senaste nytt!

Rumsreglering - senaste nytt!

Regins rumslösningar för att styra klimat i byggnader med individuella zoner finns över hela världen. Med vår nya generation rumsreglering med framtidssäkrad plattform skapar du ett behagligt och energioptimalt inomhusklimat i byggnader som hotell, skolor, kontor eller sjukhus.

En nyhet är vår slimmade rumsenhet, ED-RUD med temperaturmätning och bakgrundsbelyst touchdisplay. Den är ”Plug and Play”-kompatibel med våra konfigurerbara styrsystem, Regio Eedo och Regio Ardo, men går också att använda fritt via Modbus till annan programvara eller andra styrenheter.
Den stilrena designen gör att den passar särskilt bra i moderna miljöer. ED-RUD fungerar utmärkt tillsammans med Regio Ardo i en lösning där man styr två individuella rum per huvudenhet, vilket halverar inköpskostnaden och underlättar installationen.

Kortfakta om ED-RUD:

• Rumsenhet för infällt montage
  • Används för justering av fläkthastighet, temperatur och börvärde
  • Drivs med 24 V
  • Kommunikation via Modbus
  • Touchdisplayen har fasta segment och fyra numeriska fält för att bland annat kunna visa ppm-värden

Till produktblad och instruktioner

Mattias Löfqvist

Presskontakt Group Sales Director +46 73 573 2278

The Challenger in Building Automation

Regin Group är en global leverantör av intelligenta building management system och fältprodukter. I mer än 75 år har vi engagerat oss i byggtekniska lösningar med innovation i fokus. Vår målsättning är att spara energi, minimera koldioxidutsläpp och bidra till en hälsosam och produktiv inomhusmiljö.

Vi tillhandahåller intelligenta, användarvänliga och effektiva lösningar som stärker systemintegratörer, tillverkare och fastighetsägare. Våra produkter utvecklas i första hand vid vårt innovationscenter i Lund och når marknaden genom lokala försäljningskontor och i samarbete med partners, OEM-kunder och distributörer.

Vi har cirka 500 anställda i både Europa och Asien som delar visionen om människors välmående i en hållbar framtid. Regins huvudkontor ligger i Kållered och våra dotterbolag finns i 10 länder i Europa och Asien.

www.regincontrols.com.

Regin AB