Rumsreglering - senaste nytt!

Rumsreglering - senaste nytt!

Regins rumslösningar för att styra klimat i byggnader med individuella zoner finns över hela världen. Med vår nya generation rumsreglering med framtidssäkrad plattform skapar du ett behagligt och energioptimalt inomhusklimat i byggnader som hotell, skolor, kontor eller sjukhus.

En nyhet är vår slimmade rumsenhet, ED-RUD med temperaturmätning och bakgrundsbelyst touchdisplay. Den är ”Plug and Play”-kompatibel med våra konfigurerbara styrsystem, Regio Eedo och Regio Ardo, men går också att använda fritt via Modbus till annan programvara eller andra styrenheter.
Den stilrena designen gör att den passar särskilt bra i moderna miljöer. ED-RUD fungerar utmärkt tillsammans med Regio Ardo i en lösning där man styr två individuella rum per huvudenhet, vilket halverar inköpskostnaden och underlättar installationen.

Kortfakta om ED-RUD:

• Rumsenhet för infällt montage
  • Används för justering av fläkthastighet, temperatur och börvärde
  • Drivs med 24 V
  • Kommunikation via Modbus
  • Touchdisplayen har fasta segment och fyra numeriska fält för att bland annat kunna visa ppm-värden

Till produktblad och instruktioner

Inga Hedman

Presskontakt Marketing Director AB Regin +46 31 720 02 43

The Challenger in Building Automation

Svenskägda AB Regin är ett globalt företag som skapar lösningar för ett sunt inomhusklimat och optimal resursanvändning i byggnader. Under varumärket Regin utvecklas, produceras och säljs ett komplett program av produkter och system för fastighetsautomation och VA. Företaget har kontor i 15 länder och huvudkontoret ligger i Göteborg. Koncernen har cirka 230 anställa och årsomsättningen för 2017 uppgick till drygt 43 miljoner Euro. Regins lösningar finns i byggnader i över 90 länder runt om i världen. Mer information finns på www.regincontrols.com.

Regin AB
Bangårdsvägen 35