Högsta kreditbetyget - västsvenskt bolag toppar 22 år i rad

Högsta kreditbetyget - västsvenskt bolag toppar 22 år i rad

Regin är ett av de företag som har högst kreditvärdighet i landet. I över 20 år har företaget placerats i främsta rankinggrupp och belönas nu med diamantdiplom.
Knappt en promille av Sveriges aktiebolag har fått högsta kreditbetyg under lika många år som vi, säger Leif Brattschöld, vd på Regin.

Företaget AB Regin, verksamma inom fastighetsautomation och med huvudkontor utanför Göteborg, får betyget AAA i år, 2019. Det är 22 gången i rak följd med toppbetyg från Bisnodes kreditvärderingssystem, vilket är baserat på en av de äldsta och mest beprövade modellerna.

Tillförlitlig partner med stabil ekonomi
Diamantdiplom ges till företag som har erhållit det högsta kreditbetyget i minst 20 år och har nyckeltal som är väsentligt över branschens genomsnitt.
- För oss är nära och pålitliga kundrelationer mycket viktigt. Det är så vi har vuxit som företag. Vårt höga kreditbetyg och diamantdiplom är ett kvitto på att Regin är en tillförlitlig affärspartner med en stabil ekonomi, säger Leif Brattschöld.

En av få
Kreditbetyget AAA är en kvalitetsstämpel och bygger på 2 400 beslutsregler. I Sverige är det i år knappt en promille av Sveriges drygt 550 000 aktiebolag som fått högsta kreditbetyg 22 år i rad, enligt Bisnode.
- Det är ingen slump att vi lyckats behålla betyget så länge. Jag är mycket stolt över det arbete vi gör tillsammans som skapar förutsättningar för fortsatt stabilitet, säger Leif Brattschöld.

Om Regin
AB Regin skapar lösningar för klimatstyrning och optimal resursanvändning i byggnader. Under varumärket Regin utvecklas, produceras och säljs ett komplett program av produkter och system för fastighetsautomation och VA. Företaget, som grundades 1947, har idag kontor i 15 länder och huvudkontoret ligger i Kållered, utanför Göteborg.

Här kan du läsa mer om Bisnode’s kriterier.

För ytterligare information, kontakta:
Inga Hedman, marknadschef, AB Regin, tfn: 031-720 02 43, e-post: inga.hedman@regin.se
Leif Brattschöld, vd, AB Regin, tfn: 031-720 02 04, e-post: leif.brattschold@regin.se