View of Ideon Science Park. Photographer: Alexander Olivera

Regin invests in growth and opens innovation center in Lund

AB Regin invests in future growth and announces the move of the R&D department from Landskrona to the city of Lund. The new location will be an innovation center for digitalization and automation technology. Here, the future green-tech solutions for smart climate control in real estates aimed at international markets will take shape.

“The automation industry is currently undergoing several transformations that require advanced solutions where several technologies must interact. Lund is an international business- and innovation hub for high-tech industries. In combination with the closeness to Lund University, one of the top tier Universities in Sweden, this gives us ideal conditions to accelerate innovation and growth, says Gunnar Åberg, CTO at AB Regin.

The new location will be located at Ideon Science Park, an innovation center for life science, software/IoT, telecommunications, energy, and smart materials. The new facilities are designed to enhance collaboration and innovation through shared workspaces, creative rooms, state-of the art labs and amenities such as gym, restaurants, and recreation facilities close by.

“R&D has always been the core of Regin's strategy. Regin is now making major investments for future growth and the move to Lund and Ideon is an important milestone,” says Fredrik Wiking, President and CEO of AB Regin.

Contact persons:
Inga Hedman, Marketing Director, AB Regin: 073-6201853, inga.hedman@regin.se

Gunnar Åberg, Chief Technology Officer, AB Regin, 031-7200205, gunnar.aberg@regin.se

Kategorier

Swedish-owned AB Regin is a global company creating global solutions for a healthy indoor climate and optimal energy use in buildings, with the goal of contributing to people’s well-being in a sustainable future. Under the Regin brand, a complete program of products and systems for building automation and water & sewage is developed, produced, and sold through subsidiaries, or in partnership with system integrators, OEM customers and distributors. The company has offices in 15 countries and more than 300 employees. Its head office is located in Kållered (Gothenburg), Sweden. Regin's solutions are today installed in buildings in more than 90 countries around the world. For more information visit www.regincontrols.com.

Mattias Löfqvist

Presskontakt Group Sales Director +46 73 573 2278

The Challenger in Building Automation

Regin Group är en global leverantör av intelligenta building management system och fältprodukter. I mer än 75 år har vi engagerat oss i byggtekniska lösningar med innovation i fokus. Vår målsättning är att spara energi, minimera koldioxidutsläpp och bidra till en hälsosam och produktiv inomhusmiljö.

Vi tillhandahåller intelligenta, användarvänliga och effektiva lösningar som stärker systemintegratörer, tillverkare och fastighetsägare. Våra produkter utvecklas i första hand vid vårt innovationscenter i Lund och når marknaden genom lokala försäljningskontor och i samarbete med partners, OEM-kunder och distributörer.

Vi har cirka 500 anställda i både Europa och Asien som delar visionen om människors välmående i en hållbar framtid. Regins huvudkontor ligger i Kållered och våra dotterbolag finns i 10 länder i Europa och Asien.

www.regincontrols.com.

Regin AB