Sverigepremiär - Regnbågsmässan inbjuder till HBT-konfirmation!

- Känner du att du vill prata om livet och "De Stora Frågorna"? Men att du inte har hittat rätt plats, rätt forum att göra det i?

- Är du homosexuell, bisexuell eller transperson? Inte riktigt säker? Eller nyfiken på hur detta kan få plats i en kristen kontext?

Regnbågsmässan i samarbete med Adolf Fredriks församling och RFSL Ungdom Stockholm inbjuder till

Konfirmationsläsning med HBT-perspektiv

Vi träffas tisdagar 17-19 på Kammakargatan 30, med start 19/1 2010. Hur våra träffar kommer att se ut arbetar vi delvis fram tillsammans när vi ses. Eftersom detta är den allra första gruppen, kan du vara med och skapa något helt nytt! De första tillfällena vi ses är provgånger, du förbinder dig inte till att vara med hela terminen, utan är här för att se om du tycker att det verkar meningsfullt och intressant.

Inga förkunskaper krävs, du behöver inte kalla dig kristen, troende eller HBT, eller ens ha någon speciell åsikt om någonting. Det enda du behöver är ett öppet sinne, lite nyfikenhet, en vilja att dela med dig av dina tankar och ta emot andras, och en önskan att utvecklas tillsammans med andra. Du behöver heller inte vara döpt från början, till detta finns det möjlighet under tiden. Konfirmationsläsningen är avgiftsfri.

Du måste inte vara "i konfirmationsåldern", 14-16 år. Vi tror att det finns många som aldrig konfirmerades då av olika anledningar, som kanske kände att man inte riktigt passade in. Det här är en möjlighet för alla er - du är välkommen ända upp till 20, och kanske lite till.

Vi börjar alltså 19/1, och har konfirmationsgudstjänst och avslutning i slutet av maj, under våren kommer vi kanske att ha ett läger eller göra en resa. Men den allra viktigaste resan är kanske ändå den inre, som vi kan göra tillsammans.

Känns det här intressant? Har du frågor eller vill anmäla dig? Kontakta projektledare Christine Sahlström på:

regnbagsmassan@gmail.com

• Skola