Mariette Kristenson, VD på Reitan Convenience AS, och AnnaMaria Carnemark, ny VD på Reitan Convenience i Norge.

AnnaMaria Carnemark blir VD på Reitan Convenience Norge

Från och med 1 maj tar AnnaMaria Carnemark över rollen som VD på Reitan Convenience i Norge. Hon kommer närmast från Reitan Convenience i Sverige där hon arbetat som som inköp- och marknadsdirektör.

AnnaMaria har en lång och gedigen erfarenhet från Reitan Convenience och har utöver rollen senast som inköp- och marknadsdirektör även bland annat varit marknadschef för både Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige.

– Det är både med glädje och spänning jag ser fram emot att tillträda som VD på Reitan Convenience i Norge. Jag tror och hoppas att mina erfarenheter från den svenska marknaden ska lyfta Reitan Convenience i Norge ytterligare. Jag ser fram emot utmaningen att, tillsammans med alla nya duktiga kollegor, bygga vidare på det fantastiska arbete och förutsättningarna som redan finns, säger AnnaMaria Carnemark, ny VD på Reitan Convenience i Norge.

– På Reitan Convenience har vi verkligen lyckats med att ta tillvara på kompetensen som finns hos oss och att låta våra medarbetare växa med nya spännande utmaningar. AnnaMaria har all kunskap och erfarenhet som behövs för axla rollen som VD, och jag är övertygad om att hon kommer bidra till Reitan Convenience Norges fortsatta utveckling och tillväxt, säger Mariette Kristensson VD på Reitan Convenience AS.

REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB servar dagligen 350 000 kunder genom våra ca 400 butiker.

Vår framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare till Pressbyrån och 7-Eleven butiker.

REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB ägs av det norska familjebolaget REITANGRUPPEN AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Vår strävan är att ge våra kunder en bättre vardag.