Impala fortsätter samarbeta med Guldägget

Sveriges mest prestigefyllda kommunikationstävling Guldägget förlänger sitt treåriga samarbetet med eventbyrån Impala i ytterligare två år. Detta trots att Sveriges Reklamförbund brukar byta eventbyrå vart tredje år.

I uppdraget ingår bland annat att producera Guldäggsgalan den 2 april nästa år på Konserthuset i Stockholm.

- Det känns helt rätt att fortsätta samarbetet med Impala. Vi var jättenöjda med dem efter förra årets gala så efter att ha gjort en utvärdering och hört oss för i branschen bestämde vi oss för att förlänga samarbetet, säger Digge Zetteberg, projektledare för Guldägget.

- Det känns oerhört roligt att få vara med och utveckla Guldäggsgalan under ytterligare två år. Det är ett prestigefullt uppdrag som kräver stort engagemang och ställer höga krav på alla inblandade. En fantastisk utmaning, framför allt kreativt men även produktionsmässigt, säger Mikael Fredriksson, VD på Impala.

Om tre år firar Guldägget 50 år. Om det blir Impala eller någon annan byrå som kommer att producera galan då vet ingen just nu.

Digge Zetterberg, projektledare Guldägget, 073-596 84 38
Mikael Fredriksson, vd Impala, 070-183 36 89
Morgan Öberg, informationschef, Sveriges Reklamförbund, 070-377 65 64

Sveriges Reklamförbund är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själv. Exempelvis bistår vi med juridisk kompetens och ARU-auktorisation. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges mest kreativa kommunikationslösningar och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation.
Läs mer på www.guldagget.se och www.guldaggsbloggen.se

• guldägget
  • reklamfestival