Juryn har gjort sitt val

De nominerade till utmärkelsen Design S är utsedda. Det breda urvalet av svensk design som skapar nytta kommer att visas upp som premiärutställning på Sveriges nya ambassad i Washington; House of Sweden. Utställningen öppnar den 13 september i år. Företag, designlösningar och designer som nominerats till utmärkelsen Design S är: A-Cam, 16 mm-kamera. Ikonoskop/Ergonomidesign. Alcro, förpackningskoncept. BAS Brand Identity. Arbetshandskar, sortimentssegmentering. Ejendals/Ergonomidesign. Astoria Cinemas, designprogram. Stockholm Design Lab. Ava, bordssystem. Materia/Märta Friman BeSea, dykvästanordning. Poseidon Industri/Designkonsulterna. Blossa, årgångsglögg. V&S/Blidholm Vagnemark Design. BRIO, leksakskoncept. Puff Design/BRIO. Cano, hyllsystem. J. Norlander Arkitektur. E/S Orcelle, konceptfartyg. No Picnic/Wallenius Wilhemsen Logistics. Ergon grips, cykelhandtag. RTI Sports/Ergonomidesign. Ergorapido, dammsugare. Electrolux. Forest, rumsavskiljare. OFFECCT. Free Skiing, skidguide. Choucas Förlag/Frankenstein Stockholm. IKEA: Drömkök, webbdesign/kampanj. IKEA/Forsman & Bodenfors. Innovation C, stol. Blå Station/Fredrik Mattson. Inset, medicinskt hjälpmedel. Unomedical/Epsilon Perspectives Design. Kapsel, mediacenter. Propeller by Semcon. Kontor 2006, papperskorg. Materia/Front. Kubrick, bord. Modus Furniture/Claesson Koivisto Rune. Leaves, Pool, Snow, tygkollektion. Almedahls/Claesson Koivisto Rune. Mobilt rum, utställningsformat. Riksutställningar/Love Arbén Arkitektkontor. NET, skål. Berner Stockholm/Monica Förster. Norrland, möbeltygskollektion. Klässbols. Nytt Svenskt Tenn, kollektion. Svenskt Tenn. Pinc House, typhus. Pinc House. POC Helmets and Armour, alpin skyddsutrustning. POC Sweden/Stockholm Design Lab/Farfar. Pronto, kommunikationsskåp. Abstracta. Rescuerunner, räddningsfarkost. SSRS/Fredrik Falkman. Volvo YCC, konceptbil. Volvo Car Corporation. Woodeye, träskanner. Innovativ Vision/Björn Åke Sköld. Christian Kugelberg Affärsutveckling Business Development Sveriges Reklamförbund The Advertising Association of Sweden Sveavägen 34 111 34 Stockholm Cell +46 70 663 60 58 Office +46 8 679 08 07 christian.kugelberg@reklam.se http://www.reklam.se http://www.swedishdesignaward.se