Juryn har gjort sitt val

De nominerade till utmärkelsen Design S är utsedda. Det breda urvalet av svensk design som skapar nytta kommer att visas upp som premiärutställning på Sveriges nya ambassad i Washington; House of Sweden. Utställningen öppnar den 13 september i år. Företag, designlösningar och designer som nominerats till utmärkelsen Design S är: A-Cam, 16 mm-kamera. Ikonoskop/Ergonomidesign. Alcro, förpackningskoncept. BAS Brand Identity. Arbetshandskar, sortimentssegmentering. Ejendals/Ergonomidesign. Astoria Cinemas, designprogram. Stockholm Design Lab. Ava, bordssystem. Materia/Märta Friman BeSea, dykvästanordning. Poseidon Industri/Designkonsulterna. Blossa, årgångsglögg. V&S/Blidholm Vagnemark Design. BRIO, leksakskoncept. Puff Design/BRIO. Cano, hyllsystem. J. Norlander Arkitektur. E/S Orcelle, konceptfartyg. No Picnic/Wallenius Wilhemsen Logistics. Ergon grips, cykelhandtag. RTI Sports/Ergonomidesign. Ergorapido, dammsugare. Electrolux. Forest, rumsavskiljare. OFFECCT. Free Skiing, skidguide. Choucas Förlag/Frankenstein Stockholm. IKEA: Drömkök, webbdesign/kampanj. IKEA/Forsman & Bodenfors. Innovation C, stol. Blå Station/Fredrik Mattson. Inset, medicinskt hjälpmedel. Unomedical/Epsilon Perspectives Design. Kapsel, mediacenter. Propeller by Semcon. Kontor 2006, papperskorg. Materia/Front. Kubrick, bord. Modus Furniture/Claesson Koivisto Rune. Leaves, Pool, Snow, tygkollektion. Almedahls/Claesson Koivisto Rune. Mobilt rum, utställningsformat. Riksutställningar/Love Arbén Arkitektkontor. NET, skål. Berner Stockholm/Monica Förster. Norrland, möbeltygskollektion. Klässbols. Nytt Svenskt Tenn, kollektion. Svenskt Tenn. Pinc House, typhus. Pinc House. POC Helmets and Armour, alpin skyddsutrustning. POC Sweden/Stockholm Design Lab/Farfar. Pronto, kommunikationsskåp. Abstracta. Rescuerunner, räddningsfarkost. SSRS/Fredrik Falkman. Volvo YCC, konceptbil. Volvo Car Corporation. Woodeye, träskanner. Innovativ Vision/Björn Åke Sköld. Christian Kugelberg Affärsutveckling Business Development Sveriges Reklamförbund The Advertising Association of Sweden Sveavägen 34 111 34 Stockholm Cell +46 70 663 60 58 Office +46 8 679 08 07 christian.kugelberg@reklam.se http://www.reklam.se http://www.swedishdesignaward.se

Sveriges Kommunikationsbyråer för konsulter i kommunikationsindustrin

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom opinionsbildar vi för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.

Sveriges Kommunikationsbyråer