Prime PR överlämnar Guldäggsuppdrag

Hedersuppdraget att utföra kampanjen för Guldägget 2010 gick denna gång till Prime PR. Nu väljer PR-byrån att överlåta delar av uppdraget - till en annan byrå.

Kärnan i årets Guldäggskampanj är att lyfta fram förändringarna som skett de senaste åren inom kommunikationsvärlden, förändringar som i sin tur påverkat branschtävlingarna. I förra årets upplaga av Guldägget och Cannes Lions märktes det hur flera kampanjer tävlade i flera kategorier och hur flera byråer från olika discipliner samarbetade.

- Temat för årets kampanj är att förena discipliner. Så det fanns ett värde i att själva leva efter den devisen. Alltså lade vi ut formjobbet på Fellow Designers eftersom de är bättre formgivare än vad vi är, säger Jennie Nyberg, projektledare på Prime PR.

Fellow Designers, som utgörs av Eva Liljefors och Paul Kühlhorn, är väl etablerade i designbranschen och har varit verksamma på sedan 1998. Bland uppdragsgivarna finns både byråer som F&B och egna kunder som MEMFIS Film. De är inte heller gröna i Guldäggssammanhang, de är både belönade samt har suttit i juryn. Annonser och banners börjar synas i olika medier i veckan, lagom till sista inlämningsdag av bidrag till Guldägget nu på fredag den 22 januari.

För mer information kontakta:
Jennie Nyberg, Prime PR, 0733-55 06 67

Paul Kühlhorn, Fellow Designers, 0708-28 98 10, www.fellowdesigners.com

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på
www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på
www.komm.se

• Massmedia