Radiotjänst vinner kommunikationstävling

Radiotjänst och deras reklambyrå DraftFCB vinner guld i kommunikationstävlingen Guldägget för sina tack-filmer.

Med filmerna från simhallen och biblioteket har de vunnit inte bara svenska folkets hjärtan utan också den svårtflörtade Guldäggsjuryn som består av landets bästa kommunikatörer.

De numera prisbelönta filmerna har visats i SVTs kanaler sedan i april förra året.

Guldet tar man hem följande motivering:
Årets vinnare gör inte bara alla rätt i produktionen. De har vänt på ett evigt problem och hittat en lösning som är lika unik som mänsklig. Juryn har ingen sångröst, men sluter i alla fall upp kring de här hjältarna med ett rungande: Tack!

Juryn består av några av Sveriges bästa copywriters, art directors, kommunikationsexperter, designer och PR-konsulter. Tävlingen arrangeras av Sveriges Reklamförbund för 48e året i rad.

Alla vinnare i Guldäggets filmkategori är:

Guld
Tack / Radiotjänst / DraftFCB

Silver
Alejandro Fuentes Bergström / Intrum Justitia / Saatchi & Saatchi, Verymuchlogo
Amigos / Comviq / Forsman & Bodenfors
Brevduvorna / Tele2 / Forsman & Bodenfors
Studenten / Hyresgästföreningen / ANR.BBDO
Styrelser / Folksam / ANR.BBDO

Diplom
15 reportrar på plats under EM / Aftonbladet / King
Arne Hegerfors hanterar dålig förlorare/Bosse Larsson får problem med dålig förlorare / Riksgälden / Storåkers McCann