Pressmeddelande -

Tareq Taylor vill förändra färdigmatsbranschen –teamar upp med Malmöbyrån Bästa Kompisar.

Nylanseringen av Tareq Taylors färdigmatskoncept ”Maten é klar” kommer synas i butik till hösten. Med mat utan tillsatser, gjord på svenska råvaror, är målet att höja matstandarden för alla – oavsett intresse, ambition eller förmåga – och att visa att färdiglagat kan hålla samma kvalitet som hemlagat.

Uppdraget att konceptualisera och förpacka varumärket föll på Malmöbyrån Bästa Kompisar som ska ta fram en ny grafisk profil, design av ny webb, butiksmaterial och en ny förpackningsdesign.

Vi vill att förpackningarna ska bära samma passion, ambition och värderingar som Tareq har med sin matlagning. Helhetsintrycket ska vara tydligt och tryggt med fokus på råvarorna och kvalitet, säger Sanna von Gertten, Art Director på Bästa Kompisar.

Maten é klar

Färska svenska råvaror, vällagat från grunden från restaurangköket i Lund, sen vidare ut till Sveriges butiker för folket att avnjuta. Så ser ordergången ut när Tareq Taylors färdiglagade maträtter ”Maten é klar” i sommar ska lanseras under en ny grafisk profil och paketering. Både mål och ambition är tydliga – ingen ska behöva äta dålig mat, oavsett ålder, kunskap eller matlagningsintresse.

— Viljan är att göra en förändring i branschen och visa att det går att laga riktig mat, paketera och sälja den i butiker i stor skala. Det finns dåliga produkter på marknaden, det är synd och skam. Bara för att du bor ensam, inte har lust, kan eller orkar laga mat ska du inte behöva äta något som inte är bra för dig,menar krögaren och TV-personligheten Tareq Taylor.

Han är inte ensam om den uppfattningen. 2018 gjorde han och ett par vänner slag i saken – marknaden skulle förändras. Och som vanligt när det kommer till Tareq kommer satsningen präglas av svenska råvaror av god kvalitet med internationella influenser.

Det nya utseendet för ”Maten é klar” lanseras först efter sommaren och kommer då finnas tillgängligt över hela landet under hösten.

Kontaktpersoner:

Maten é klarB

Mats Bejmyr

VD Svenska måltidslöningar AB

mats@mateneklar.se

Bästa Kompisar

Ola Mohlin

VD Bästa kompisar

ola@bastakompisar.se

• PR, kommunikation

• bästakompisar
  • malmö
  • reklambyrå
  • tareq taylor
  • tareq
  • mateneklar

Bästa Kompisar är en fullservicebyrå i Malmö med ursprung inom film- och ljudproduktion. Byrån har 20 anställda med ett brett erbjudande som täcker allt ifrån strategi, idé och koncept till webblösningar, digital marknadsföring, film, 3D-produktion och ljud.

Ola Mohlin

Presskontakt VD / Ägare +46 705 127 327