ALPINE: 2021 « Elégance » collection

ALPINE: 2021 « Elégance » collection

Nu presenterar Alpine en helt ny samlingskollektion som Alpine-fans kan beställa online på store.alpinecars.com.

Elégane-kollektionen 2021 innehåller kläder, lädervaror och accessoarer i en tidlös och chic stil. Läderjackan är t ex tillverkad av Nappa-läder i mjukt och högkvalitativt material. Den är fodrad med en kontrasterande färg och har en Alpine logotyp präglad på baksidan av kragen och längst ned på jackan. I sortimentet finns också en ny elegant sidenscarf. Designen är inspirerad av SERAC-fälgen på ett modernt och färgglatt sätt.

Förutom skjortor och läderhandskar finns också läderväskor; bl a en weekendväska, en sko-väska och en necessär samt tillbehör som manschettknappar, paraplyer och nyckelringar som kompletterar kollektionens eleganta utseende.

www.store.alpinecars.com

OM ALPINE

Varumärket grundades 1955 av Jean Rédélé och har utspelar sig med sina sportbilar i fransk stil. Under 2018 presenterar varumärket nya A110, en sportbil som är trogen Alpines tidlösa principer om kompakthet, lätthet, smidighet och körglädje. Under 2021 går Alpine Cars, Renault Sport Cars och Renault Sport Racing samman under varumärket Alpine.. Det blir således varumärket dedikerat till innovativa, autentiska, exklusiva sportbilar i Groupe Renault, som drar nytta av arvet och hantverket i sin anläggning i Dieppe, liksom tekniken från Formel 1- och Renault Sport-teamen.