Renault Morphoz 2020

​Groupe Renault på Geneva Motorshow 2020 – Den elektriska offensiven

Groupe Renault på Geneva Motorshow 2020 – Den elektriska offensiven

Träffa oss på pressdagarna 3 - 4 mars för de senaste nyheterna från Renault, Dacia och Alpine.

En ny el-konceptbil från Renault presenteras – MORPHOZ. Twingo Z.E. och Mégane Sport Tourer E-TECH gör debut, två modeller som symboliserar ett nytt steg i Renaults elektriska offensiv. En ny revolution för Dacia som blir elektriskt och presenterar en världspremiär. Alpine visar bland annat upp två nya Limited Edition-versioner.

Renault, elektrisk mobilitet för alla - idag och imorgon

Under pressdagarna på Geneva Motorshow är den 100% elektrifierade montern fylld med ett komplett utbud av 8 elbilar, inklusive världspremiären för Twingo Z.E. Renault kommer också täcka av sin senaste elektrifierade konceptbil, MORPHOZ - en vision om morgondagens mobilitet. Bilen erbjuder en personlig anpassning till varje persons behov, önskningar och användande för att utöka alla gränser. Koncept-bilen visar på en helt ny elbilsfamilj från Renault som kommer lanseras de kommande åren. Som elbilspionjär utnyttjar Renault all sin expertis och fortsätter elektrifiera sitt sortiment. På mässan visas ett utbud av innovativa och exklusiva hybrid- och plug-in versioner med namnet E-TECH, som kommer på tre av företagets flaggskeppsmodeller; Clio, Captur och Mégane Sport Tourer. Mégane Sport Tourer E-TECH Plug-in presenteras för första gången i Geneve.

Dacia elbilsrevolution börjar med lanseringen av den mest tillgängliga 100 % elbilen på marknaden.

Dacia öppnar ett helt nytt kapitel och börjar sin elbilsrevolution med en 100 % elektrisk show car. Det är en revolution som utnyttjar Renaultgruppens mer än 10-åriga expertis. Dacia är det enda bilmärket som erbjuder biobränsle och LPG-versioner -ECO-G (beroende på marknad) på hela sitt personbilssortiment. Dacia firar sitt 15-årsjubileum i Europa med en Limited Edition version (beroende på marknad).

Möt oss i Dacia-montern den 3 mars kl 08.00 för världspremiären av Dacias elbil.

Alpine – Limited Editions, en färgglad nick till det förflutna och en nytolkning

Alpine utvidgar A110-serien med att presentera två nya Limited Edition-serier. Alpine ställer också ut Alpine A110SportsX. Bilen är ett resultat av arbetet mellan Alpines design- och ingenjörsteam, inspirerat från rallyversionerna av A110, särskilt A110 som vann Monte Carlo Rally 1973.

Välkommen på presskonferens i Alpine-montern (Hall 4) den 3 mars kl 11:30.

Renault Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Groupe Renault, som startade 2007 i Norden. Groupe Renault har lång historia och traditioner bakåt i tiden, från 1898. Sedan den 1/1-2008 distribuerar Renault Nordic AB personbilar, lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Återförsäljarnätverket är starkt med över 160 Renault återförsäljare som sammanlagt har över 350 försäljningsställen och serviceverkstäder spridda över hela Norden. Tillsammans erbjuder de service och reservdelar för omkring 400 000 Renaultägare.