Koleos – Ny fyrhjulsdriven Renault

Renault lanserar Koleos, sin första crossover-modell. Renault Koleos är bekväm, lättkörd och har god framkomlighet i terrängen. Den är designad för att vara mångsidig och körs med fördel på vägar både i och utanför staden och på mer svårtillgängliga vägar. Renault Koleos erbjuder samma komfort som i en vanlig personbil och har samma utrymme som i en s k MPV (Multi Purpose Vehicle). Bilen är designad av Renault, utvecklad av Nissan och tillverkas i Renault Samsungs Motor fabrik Busan i Sydkorea. Modellen är en produkt av ett nära samarbete mellan teamen i Renault-Nissan alliansen. Renault Koleos kommer visas på Genéve Motorshow från och med den 4 mars i år. Lanseringen av Koleos, Renaults nya fyrhjulsdrivna modell, är ett avgörande steg framåt i ett segment som Renault traditionellt inte varit närvarande i tidigare. Renault erbjuder en unik standard av säkerhet och komfort, en parameter som är ett välkänt kännetecken för Renault. Bilen lanseras i Sverige under hösten 2008 och kommer med både med diesel- och bensinmotorer. Högupplösta bilder finns för nedladdning på www.media.renault.com Informationsavdelningen: Karin Karlsson, tel 076-1199277 Renault Nordic AB P O Box 1028 S-164 21 KISTA Tel +46 (0)8-58575334 Mobil +46 (0) 761 199 277 www.renault.se