Nya Renault Captur

​RENAULT CAPTUR - EN AV DE POPULÄRASTE BILARNA I EUROPA

RENAULT CAPTUR - EN AV DE POPULÄRASTE BILARNA I EUROPA

Något lägre, något bredare men 11 cm längre, gör Captur till en mer mogen och mer exklusiv bil. Tillsammans med det skarpare visuella intrycket är Captur full av modern teknik, säkerhetssystem, smarta och användbara mobilitetstjänster - och det är Renaults första Plug-In Hybrid.

Europas mest populära suv presenteras nu i en förbättrad och mer exklusiv version på alla sätt. Materialen, interiören, skärmarna och kvaliteten har lyfts och den första generationens banbrytande anda går igen – fast nu på en mycket högre nivå. En modern bästsäljare har blivit mer atletisk och dynamisk och fått det extra utrymme som kunderna har bett om.

Detta gör Captur komplett för att säkerställa fortsatt popularitet i en av de mest konkurrenskraftiga bilklasserna. För att vinna striden om kunderna är Nya Captur utrustad med en modern uppsättning utrustning och teknik, i kombination med Capturs ideala storlek.

Bästa Plug In Hybrid-tekniken på marknaden i kombination med Formel 1-teknik

Ett av målen med Nya Captur har varit att sätta nya standarder. Och precis som sin föregångare 2013, är modellen återigen i framkant. Sex olika motorer - från 100 hk bensin till 155 hk bensin och diesel på 95 eller 115 hk (diesel ej för svenska marknaden) eller den helt nya T-TECH Plug in hybrid, vilket naturligtvis är den största nyheten. Alla är de mest moderna motorerna i branschen och med E-TECH är det möjligt att köra upp till 65 km med ren el – vilket är en ny standard. Alla drivlinor är kopplade till EDC dubbelkopplingsväxellådor eller 5 eller 6-stegs manuella växellådor.

E-TECH-drivlinan är en laddhybrid med två elmotorer på 49 respektive 23 kW och en bensinmotor på 90 hk. Sammanlagda effekten är ca 150 hk. Den mindre elmotorn används alltid vid start av bilen, därför behövs ingen kopplingspedal, medan den större tar bilen upp till marschfart, vid behov i kombination med förbränningsmotorn. Den mindre motorn används för regenerering av bromskraft. Hela drivpaketet är inte större, och väger inte mer, än bensinmotorn på 1,3 liter med växellåda. Den fyrväxlade automatväxellådan i E-TECH versionen arbetar med "dog clutch-teknik" precis som hos Renault Formel 1-bilar.

Förutom de tekniska fördelarna är naturligtvis Captur också full av utrustning som också sätter nya standarder i klassen.

EASY-Connect och EASY-link - skapad för vardagen.

Naturligtvis finns det full LED-belysning, 18 ”hjul och 5-stjärnig säkerhetsutrustning i Captur. Från Adaptiv farthållare, Blind Spot-varning, Lane Assist, 360 graders kamera etc., är säkerheten på topp. Och i kombination med ett imponerande multimedia-system som alltid automatiskt uppdateras och ingår i Smart-tekniken, kan föraren enkelt fokusera på att köra bilen, medan mobilitetstjänsterna intuitivt är en del av resan. Kort sagt är intrycket och speciellt uttrycket på en mycket högre nivå än vi är vana vid och till och med bagageutrymmet på 536 l och Bose-systemet ger intrycket av en mycket dyrare bil. Med MyRenault-appen finns det alltid en fullständig översikt och varför inte välja en av de 90 färgkombinationerna som gör Captur till en skräddarsydd, personlig bil.

Nya Captur känns som en modern och välutrustad bil. Och det finns ingen anledning till varför inte nya modellen blir lika populär som sin föregångare.

Lansering i Sverige första halvåret 2020. #Capturyouradventure

Teknisk spec: