Presskonferens Renault transportbilar 24 mars

Senaste pressnyheterna från Renault (mars)

Senaste pressnyheterna från Renault

Ny logotype

I mars lanserade Renault en ny logotype. Den nya logotypen, som visades upp under presentationen av den nya strategiska planen "Renaulution", sitter redan på Renault 5 prototypens främre grill. Den nya logotypen förkroppsligar en modernisering av Renault, med tanken på att återspegla något nytt, livfullt och modernt.

Den nya logotypen, som redan setts i TV-reklam, används också i Renaults sociala medier och kommer att distribueras på de olika webbplattformarna från juni i år. Från och med nästa år kommer nya loggan finnas på bilarna och på våra show rooms/återföräljare.

Station Flins - hub för nyföretagande inom cirkulär ekonomi

Den 25 november 2020 meddelade Renault att  Flins ReFactory kommer starta en "inkubator" (företagskuvös) som är öppen för externa partner (nystartade företag, akademiska partner, stora grupper, lokala myndigheter...) för att utveckla eller samutveckla innovativa projekt kring den cirkulära ekonomin.

Den 4 mars 2021 föreslog Renault sina partners att mer i detalj upptäcka ambitionen i detta projekt som heter "Station Flins".

Station Flins ligger på Flins fabriksplats och syftar till att samla resurser, teknik och kunskap för att sambygga innovativa lösningar kring den cirkulära ekonomin. Partnerna kommer att arbeta med all RE-FACTORY-affärsverksamhet, ombyggnad (eftermontering) av fordon, återvinning av delar, material och elektriska batterier samt utbildning i de nya yrkena för morgondagens rörlighet.

Inbjudan till LCV show - Open New Doors 24 mars

Renault bjuder in till sitt digitala evenemang "LCV Show – Open new doors"för att lära dig mer om vår LCV-strategi och presentera våra nya produkter: Nya Kangoo, Nya Express och Nya Trafic Passenger och SpaceClass.

• Renault är ledande inom eldrivna nyttofordon i Europa och fortsätter att erbjuda nya el- och vätgaslösningar samt innovationer och tjänster för att möta proffsens behov.
  • Renault revolutionerar småbilssegmentet genom att nu erbjuda ett dubbelerbjudande: Nya Kangoo och Nya Express.
  • Nya Kangoo är en pionjär inom innovation och introducerar ännu ett unikt erbjudande på LCV-marknaden: Open Sesame by Renault. Genom att ta bort den centrala mittstolpen kommer Nya Kangoo att erbjuda marknadens bredaste sidodörringång. En ny innovation och fördel i proffsens dagliga liv.

Renault Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Groupe Renault, som startade 2007 i Norden. Groupe Renault har lång historia och traditioner bakåt i tiden, från 1898. Sedan den 1/1-2008 distribuerar Renault Nordic AB personbilar, lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Återförsäljarnätverket är starkt med över 160 Renault återförsäljare som sammanlagt har över 350 försäljningsställen och serviceverkstäder spridda över hela Norden. Tillsammans erbjuder de service och reservdelar för omkring 400 000 Renaultägare.