Nyhet -

Tusentals tävlade i Renault Försäkrings interaktiva tävling. Nu är vinnaren korad.

Efter åtta månader,
 12 000 tävlande och en rafflande final
 har en vinnare äntligen korats i Renault Försäkrings interaktiva tävling på webben. Uppdraget var att köra bil genom Paris för att vinna en skräddarsydd klänning eller kostym. Pia Sahlén var den som lyckades köra snabbast genom Paris, svarar på frågor och ta sig fram till skrädderiet Rue du Pont aux Choux på bästa tid.

Pia vinner därmed en skräddarsydd klänning
eller kostym av designer Anikalena Skarström.
I priset ingår också resan till Paris och skrädderiet för att träffa designern, ta mått och välja modell. Vi gjorde en intervju med Pia Sahlén för att höra hennes kommentarer om tävlingen.

Grattis till vinsten, hur känns det?

- Overkligt! Jättekul, men lite overkligt!

Har du övat mycket inför finalen?

- Nej, det hade jag faktiskt inte. Delfinalen vann jag redan i höstas och då tävlade vi lite inom familjen. Sen när jag kom till finalen så övade jag 10 min innan jag tävlade, så det var inte så mycket.

Hur kom det sig att du vann tror du?

- Jag vet inte. Kanske var det för att jag hade en känsla kring vilka rätt svar det var på frågorna. Sista kvarten märkte även jag att den rutten jag körde inte gav något resultat. Så jag bytte bil, svarade rätt på alla frågor och fick bättre resultat än tidigare varv. Så jag körde rutten igen med den nya bilen, gick om och vann. Men det var nog mest tur.

Har du varit i Paris tidigare?

- Ja, flera gånger.

Vad tänker du göra under ditt besök?

- Jag har tänkt insupa atmosfären, äta croissant och macarons.

Vad har du tänkt dig för en typ av klänning/kostym?

- Det är jättesvårt att välja! Jag vill ju ha något som är användbart, inte något som är så fint att det bara hänger i garderoben. Jag hoppas jag kommer få lite hjälp med att bestämma mig.

Vad kör du själv för en Renault?

- En Renault Megane Scenic från 2002.

Vad är det bästa med din Renaultbil?

- Det bästa är att den har varit otroligt driftsäker, rymlig och lätt att packa.

• paris
  • tävling