Ekologiska drinkar på Victorias’s Secrets Wintershow i samarbete med Pure Green

Pure Green var till MFW Fashion & Entertainment/Victoria’s Secrets Wintershow 2011 officiell samarbetspartner och bjöd på ekologiska Cosmopolitan cocktails till den färgsprakande festen med modevisning och andra spännande inslag. Evenemanget hölls på nattklubben Pure i Stockholm lördagen den 22 januari.

Cosmopolitan Cocktail

4 cl Pure Green
2 cl Triple Sec
4-6 cl ekologisk Tranbärsjuice
1-2 cl pressad ekologisk citron

Röres eller skakas beroende. Servera i cocktailglas med en lime- eller citronskiva som garnering. Vill man göra en helt ekologisk Cosmopolitan kan man vrida över en apelsinskals zest för att få ut de smakrika oljorna ur skalet vilket är samma smak som finns i triple sec likören.

• underkläder
  • victoria's secret
  • vodka
  • pure green
  • mode

Pure Green vodka ägs av den svenska spritimportören Renbjer & Magnusson AB. Produktionen sker i det anrika distriktet Cognac i sydvästra Frankrike som är vida känt för sitt kunnande och tradition av sprittillverkning. Pure Green destilleras av ekologiskt odlat vete från Cognac och alla delar av produktionen sker lokalt i området för att säkerställa högsta kvalitet och samtidigt minska miljöbelastningen. Pure Green är ekologiskt certifierat i enlighet med EU:s och amerikanska standarder. Tillverkningen sker på Chateau Bonbonnet i samarbete med Cognac Ferrand, ett mindre familjeägt cognacsföretag. Pure Green håller högsta internationella kvalitet och har erhållit flertalet internationella utmärkelser. Pure Green säljs främst i Sverige, Tyskland, Danmark, Holland, Storbritannien, Kanada och Hong Kong. Pure Green finns i Systembolagets ordinarie sortiment med artikelnummer 2 och kostar 239 SEK.

www.puregreenvodka.com

Björn Kjellberg