10 års framgångsrikt miljöarbete på Way Out West

10 års framgångsrikt miljöarbete på Way Out West

I år är det 10-årsjubileum för Way Out West och Renovas samarbete för en bättre miljö.

– Vår gemensamma mål är alltid att ge festivalbesökarna en fantastisk helhetsupplevelse och att få verksamheten på festivalområdet att fungera så bra som möjligt, säger Filip Ryd, säljare på Renova.

Nytt för i år är att avfallshanteringen för besökare, krögare och utställare förenklats och att sorteringsgraden ökar ytterligare från en redan hög nivå. Dessutom har Renova fått ett utökat mandat att projektleda avfallshanteringen vid planeringen och etableringen av evenemangsområdet.

Renova har tagit hand om avfallet på Way Out West sedan starten 2007. Festivalen har höga miljöambitioner och ställer höga miljökrav på alla leverantörer. Way Out West miljöarbete belönades 2014 med The Green Operations Award på European Festival Awards. Renova bidrog med en modern och miljöriktig avfallshantering.