Renova bäst i Väst på upphandling

Renova har korats till årets upphandlare i Västsverige. "Renova ser LOU (lagen om offentlig upphandling) som en spelplan och inte som en begränsning. Dessutom har företaget affärsmässigt fokus och arrangerar regelbundet möten med leverantörer ", hette det i motiveringen.

Utnämningen ägde rum i samband med en heldagskonferens om kommunala bolag arrangerad av Göteborgs stad, Göteborgsregionens kommunalförbund och Advokatfirman Lindahl.

Eva Wegsjö Sande, Renovas inköpschef, framhåller tålmodigt arbete med ständiga förbättringar som en förutsättning för ett bra upphandlingsarbete. Att alltid fråga sig hur vi kan göra saker ännu bättre.

- Även det goda samarbetet i dessa frågor inom Renova och att vi hela tiden försöker ligga lite före och trycka på, är viktigt, säger Eva Wegsjö Sande.

Kontakta Eva Wegsjö Sande, inköpschef på Renova 070 5678597
Presskontakt: Christian Kallerdahl, 070 5678672

Sidan senast uppdaterad 2011-10-24

Till startsidan

Renova AB är det ledande miljöföretaget i Västsverige inom avfalls- och återvinningsbranschen. Företaget samlar in och behandlar avfall och återvinningsmaterial och erbjuder även rådgivning och utbildning om avfall och miljö.

Kunderna är såväl kommuner som företag i Göteborgsregionen. 2010 behandlades ca 730 000 ton varav mer än 90 procent gick till återvinning av olika slag. Företaget omsätter en miljard kr, har 800 anställda och ägs av elva kommuner.