Kärlek via magen - Rent a Chef är mer än professionella kockar.

Det är ingen hemlighet att kärleken ofta går via magen. Från frieri och möhippa/svensexa till den oförglömliga middagen, dagen efter brunch och... bröllopsgåva! Rent a Chef är mer än professionella kockar. Långt mycket mer.
Att gifta sig är för många ett av livets absolut största steg. Trots skilsmässostatistik så är tron på kärlek och tvåsamhet stark.
Bröllopsdagen målas av många upp som den optimala dagen av glädje och det är mycket som ska överensstämma med allas förväntningar. Så
snart man tagit steget och bestämt sig för att man ska gifta sig så startar den omfattande planeringen. Ofta står maten i absolut centrum och det är viktigt att finna rätt leverantör. Genom åren som gått har Rent a Chef blivit mer och mer involverade i fler delar av bröllopet.
Att få vara med och planera två människors förening framför nära och kära är bland det roligaste arbete som finns, säger Gunnar Frykfors - vd och grundare av Rent a Chef. En pick-nick korg fylld av livets goda - ackompanjerar bubblornas brus vid den romantiska förlovningen. En tuff
svensexa i naturen, kanske i kombination med en sportfiskeguidning eller RIB båttur, till en ö där vi grillar. En möhippa med matlagningskurs och
vin- eller champagneprovning i någon av våra matlagningsstudios. Ja, redan innan bröllopet är Rent a Chef ofta inblandade, fortsätter Gunnar.
Vad bjuder vi på efter ceremonin när våra gäster inväntar fotografens blixtar? Ska vi ha runda stora bord eller gemytliga långbord så alla riktigt får umgås? Hur får vi barnen att trivas kring middagen? Är det bättre med buffé? Blir det för mycket med tre rätter - om vi tar kaffe och tårtan direkt efteråt? Ska vi ha vickning eller satsa på en avkopplande brunch dagen
efter med presentöppning?
Frågorna är många och det finns mängder av parametrar för att verkligen lyckas med sin bröllopsfest.

Rent a Chef är mer än professionella kockar.
Vi engagerar oss i de små detaljerna som kan vara avgörande för succé eller katastrof. Vi står i ständig kontakt med servis, toastmaster, värdinna
eller koordinator för att kunna följa festen från start till mål. Framför allt är vi noga med att se över alla detaljer flera veckor innan bröllopet så att
samtliga inblandade är medvetna om sina roller. Detta så att brud och brudgum verkligen kan få koppla av och njuta av sin stora dag med sina
gäster.

Rent a Chef finns i Stockholm, Göteborg och Malmö men har möjlighet att komma till andra städer.

För mer information och bokning se: www.rentachef.nu

Det är uppskattat att få Rent a Chef gourmet homecooking i bröllopsgåva.

En vacker presentbox, inklusive ett exklusivt förkläde, köps via hemsidan.

• catering
  • present
  • bröllop
  • julklappstips
  • kock
  • kurs
  • mat
  • matlagning
  • middag
  • mingel
  • tjänster
  • upplevelse
  • årets julklapp

• Skåne

Rent a Chef hyr ut professionella kockar till privatpersoner och företag för luncher, middagar, catering och andra matlagningsevents. Kockarna har lång och bred erfarenhet från stjärnkrogar runt om i världen.