​Stefan Ivarsson ny Sverigechef på Rentokil Initial med digitalisering på agendan

Stefan Ivarsson har tillträtt som ny Sverigechef för Rentokil Initial, ett av världens största företag inom bland annat skadedjurskontroll, hygienservice, växtinredning och mattservice. Stefan kommer närmast från Xerox där han haft flera ledande befattningar, senast som chef för den svenska verksamheten. Högt på agendan står nu att leda verksamheten in i en ny digital era.

– Jag har jobbat med IT hela mitt liv inom stora multinationella företag som Xerox och IBM. Det som lockade med Rentokil Initial var möjligheten att utveckla verksamheten och se till att ny teknik blir en naturlig del i vårt arbete, säger Stefan Ivarsson.

Stefan Ivarsson var tidigare Country General Manager på Xerox och arbetade dessförinnan som ansvarig för bland annat kanalförsäljning och storkunder. Han har också en lång erfarenhet av tekniska lösningar och försäljning på IBM.

På Rentokil Initial är Stefan Ivarsson nu ansvarig för 250 anställda i Stockholm, Malmö, Göteborg, Örebro och Västerås.

Rentokil inledde nyligen ett samarbete med Google och PA Consulting Group (PA) för att öka försäljningen av digitala produkter för skadedjurskontroll – och utveckla nästa generations tjänster för att förebygga problem med skadedjur med hjälp av teknik som sakernas internet (IoT) och molntjänster.

– Det här är en bransch som är otroligt utvecklingsbar. Rentokil har en rad digitala produkter och här hoppas jag kunna bidra med min erfarenhet, avslutar Stefan Ivarsson.

• stefan ivarsson
  • sakernas internet