Resevaruhuset växer och expanderar

Resevaruhuset AB har den 1 september gjort förvärvet av Hohenthal Travel AB med varumärket Sea & Sky Travel som har avtalet med Tallinksilja och dess butik i Stockholm. Tidigare ägare Simon Hohenthal stannar kvar i organisationen på konsultbasis under en tid.

TallinkSilja´s VD Marcus Risberg säger; ”Vi ser mycket positivt på Resevaruhusets förvärv av denna verksamhet. Att utveckla samarbeten med starka, etablerade och professionella aktörer inom relevanta områden är ett grundläggande fundament i vår strategi. Detta nya samarbete kommer medföra många nya och intressanta möjligheter för båda parter. Ambitionen är att inom en snar framtid tillsammans finna en ny lokal för TallinkSilja butiken i Stockholm, var vi kan erbjuda våra kunder en ännu bättre upplevelse och servicenivå.”

Resevaruhuset´s VD och ägare Jonas Gustafson säger, vi är mycket glada att vi gjort förvärvet då vi ser en tydlig ökning på östersjötrafiken samt att vår verksamhet inte stör utan vi kompletterar varandra. Butiken i citytområdet blir ett kryssningscenter där vi även kommer sälja andra produkter ur vårt befintliga sortiment som inte stör TallinkSilja produkterna.