Tillträde för Resonas hyresrättsprojekt Säby Kulle i Åkersberga

Tillträde för Resonas hyresrättsprojekt Säby Kulle i Åkersberga

Resona har färdigställt 76 hyresrätter belägna i 19 villaliknande huskroppar nordväst om Åkersberga centrum.

Idag välkomnar Resona de första hyresgästerna till sina nya lägenheter i projekt Säby Kulle i Åkersberga. Tillträdet 1 september avser de första 44 lägenheterna av totalt 76 st. Lägenheterna är belägna i 19 villor i ett område som andas bullerbyn med närhet till golfbana, mataffärer och handel. Husen är ritade av Kjell Forshed på Brunnberg Forshed och har fina detaljer och fasader i trä i färgerna ljusockra, ockra, faluröd, djurgårdsgrön och blågrå. Lägenheterna består av 1 rok, 3 rok samt 5 rok och byggnaderna har ett halverat energibehov jämfört med dagens lagstiftning.

- Det känns fantastiskt att kunna överlämna den första etappen till vår egen förvaltning och låta hyresgästerna få flytta in i vårt fina område, säger Kajsa Lindskog, projektutvecklare på Resona.

Bostäderna är placerade längs med Säbygårdsvägen och Säby Hagväg i ett fördelaktigt pendlarläge och erbjuder ett hemtrevligt kvalitetsboende med härliga sällskapsytor i öppna och väldisponerade planlösningar. Husen har rogivande vy mot intilliggande allmänning och gemensam park med lekplats.

- Det är riktigt kul att lära känna alla glada, förväntansfulla hyresgäster som valt att bo hos oss, hälsar Beti Petrovic, förvaltare på Resona.