REST DRINKS ökar expansionstakten genom grossistsamarbeten

REST DRINKS ökar expansionstakten genom grossistsamarbeten

REST DRINKS har tecknat avtal med några av Sveriges ledande grossister. De rikstäckande grossisterna har närvaro inom dagligvaru- och servicehandeln vilket borgar för fortsatt snabb expansion för den unika funktionsdrycker REST som lanserades för sex veckor sedan.

-Vi är otroligt glada över dessa strategiskt viktiga samarbeten, säger Olle, medgrundare på REST DRINKS. Då vi redan har efterfrågan runtom i Sverige vill vi självklart finnas i konsumentens närmsta butik. Att även expandera på sport- och träningsanläggningar är viktigt för oss då REST passar perfekt efter träningen.

Privab är först ut med omgående försäljningsstart av REST. Privab är en av Sveriges snabbast växande grossister med rikstäckande försäljning mot både service- och dagligvaruhandeln. De levererar även till kunder som Filmstaden, Dollarstore, Compass Group och Svenska Fotbollsförbundet m.fl. De har även den egna butikskedja “MyWay” som idag består av över 200 butiker samt gymkonceptet ”NRGFOOD” som levererar produkter till över 600 gym- och träningsanläggningar.

ERT Godis som är en en av landets största privatägda grossister av dryck, snacks och godis startar sin försäljning av REST vecka 46. Företaget har haft god tillväxt genom starka samarbeten inom dagligvaruhandel, servicehandel, föreningar och kiosker. ERT Godis har även direkt närvaro mot slutkonsumenter genom e-handel via dotterbolaget Klippkungen som finns i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Totalt levererar ERT Godis till 40 olika länder.

REST DRINKS har inte hunnit möta efterfrågan på drycken sedan lanseringen i slutet av september. Försäljningen har därför koncentrerats till Stockholm, Uppsala och Göteborg. Efterfrågan på den svenska innovationen REST har dock noterats från olika delar av Sverige och även i Finland. REST finns tillgängligt hos Gymgrossisten, utvalda ICA- och Hemköpbutiker samt kedjorna Good2go och Golden Athlete. Sverigekartan med utmärkta försäljningsställen hålls uppdaterad på företagets hemsida resdrinks.com.