Semifinalister i Vassaste Kocken gör upp i Malmö

Semifinal 1 i Vassaste Kocken avgörs på Menigos höstmässa på Slagthuset i Malmö den 4 oktober klockan 17.

Fyra av deltagarna i tisdagens deltävling är verksamma i Malmö – Johan Tvingstedt och Tommie Hassel som båda jobbar på Sankt Gertrud, Jimmy Brorsson från Falsterbo Golfrestaurang och Oscar Brönmark Årstiderna. Dessutom deltar Daniel Pettersson från Svarta Örnshuset i Halmstad och Gilberto Diaz från Global Gastronomi i Örebro.

Tommie Hassel och Oscar Brönmark är båda debutanter. Alla andra har deltagit i tävlingen tidigare. Daniel Pettersson är den som långt längst. Han föll på mållinjen i våras mot regerande mästaren Daniel Högnert som jobbar på Årstiderna i Malmö.

Semifinal 2 avgörs den 26 oktober i Sundsvall.

Vinnarna i semifinalerna tar sig direkt till finalen som går den april nästa år på mässan Gastronord. Dessutom kvalificerar sig ytterligare fem från semifinalerna till finalen utifrån resultat. Dessa sju ställs mot titelförsvararen Daniel Högnert.

Om Vassaste Kocken
Vassaste Kocken arrangeras sedan 2004 av branschtidningen Restauratören och är en tävling i hantverksskicklighet. Årets tävling är den åttonde i ordningen. Priset till vinnaren i finalen är 25 000 kronor.

Huvudsponsorer: Menigo, Restaurangassistans och Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare (SHR)

Mer information hittar du på www.restauratoren.se/vassaste.

För ytterligare frågor kontakta tävlingsansvarige Mattias de Frumerie på telefon 08/762 74 42 eller e-post m.defrumerie@restauratoren.se

Kontaktinfo: Deltagare i Semifinal 1, Vassaste Kocken 2012

• restaurang*
  • vassaste kocken

• Halland

Restauratören finns som prenumererad papperstidning och på www.restauratoren.se. Tidningen en upplaga på 9 200 ex (TS-kontrollerad upplaga 2010). Den riktar sig till ledande personer inom hotell-, restaurang- och besöksnäringen. Tidningen anordnar även kocktävlingen Vassaste Kocken och mentorprogrammet Kulnet.