Bokia och Ugglans samarbete får skjuts av Retain24s tjänster

Bokia och Ugglan startar nära samarbete

Kedjorna Bokia och Ugglan, med tillsammans 130 butiker, skriver i ett nyhetsbrev att de har enats om att samarbeta inom en rad olika områden. Det handlar om allt från gemensamma presentkort och webbshoppar, till frakt och inköp, såväl som att nu kunna sälja helt elektroniska presentkort på respektive webbsajt.

Genom Retain24s lösning kan nu Bokia och Ugglan lösa in varandras elektroniska presentkort. Båda företagen är kunder hos Retain24.

Ugglans vd Anders Billing säger att de första konkreta delarna i samarbetet redan är på plats. Det handlar om ett gemensamt elektroniskt presentkort som gäller i de båda kedjornas samtliga butiker.

Ännu en gång visar det sig att Retain 24s lösning och tjänster är enkla att hantera även i sammanslagningar av detta slag. Retain24 strävar ständigt efter att ligga i teknikens framkant och förenkla tillvaron för sina kunder.

Länk till nyhetsbrev: http://www.svb.se/nyheter/bokia-och-ugglan-startar-n-ra-samarbete

Retain24s unika lösning förändrar traditionell hantering av presentkort. Förutom att köpa/ladda ett plastpresentkort i butiken så kan kunderna nu också köpa helt elektroniska presentkort via Internet. Allt i en säker och användarvänlig miljö.

www.retain24.com

PRESSKONTAKT:

Claudio Simatovic´

Mobil +46 708 445 123

e-post info@retain24.com

Retain24 är ett teknik- och mjukvaruföretag som erbjuder ett fullservicekoncept för elektroniska presentkort. Butiker får en funktionell och säker tjänst som utfärdar, löser in och clearar presentkort, bonus och erbjudanden. Förutom detta omfattas Retain24s tjänster av allt från produktion, hantering och lagring till leverans av kort och system. Visionen är att företag bättre ska kunna utnyttja de fördelar som en aktiv försäljning av presentkort innebär.

• Ekonomi, finans

www.retain24.com

PRESSKONTAKT:

Claudio Simatovic´

Mobil +46 708 445 123

e-post claudio.simatovic@retain24.com

Retain24 är ett teknik- och mjukvaruföretag som erbjuder ett fullservicekoncept för framförallt elektroniska presentkort. Butiker får en funktionell och säker tjänst som utfärdar, löser in och clearar presentkort, värdecheckar och tillgodohavanden. Förutom detta omfattas Retain24s tjänster av allt från produktion, hantering och lagring till leverans av kort och system. Visionen är att företag bättre ska kunna utnyttja de fördelar som en aktiv försäljning av presentkort innebär.

Claudio Simatovic

Presskontakt CEO +46 (0)708 445 123